سرویس: غیر تولیدی 10:10 - شنبه 18 آبان 1398

رکود تورمی و افزایش لاک‌پشتی قیمت در انتظار بازار مسکن اصفهان

می‌توان برای مسکن رکود تورمی و افزایش لاک‌پشتی در قیمت را متصور شد؛ قیمت‌ها ارزان نخواهد شد و ثابت نخواهد ماند اما شیب برای افزایش هم کم خواهد بود

به گزارش اصفهان شرق؛ سید کریم داوودی در خصوص وضعیت ساخت و ساز در اصفهان و روند بازار مسکن در چند ماه اخیر اظهار کرد: ساخت‌وساز در اصفهان برای مشتریانی از قشرهای مرفه انجام و مسکن ساخته می‌شود و خللی در عرضه این نوع مسکن وارد نشده اما در طی سال‌های اخیر، بعد از مسکن مهر، ساخت‌وسازهای حمایتی برای اقشار کم درآمد نداشته‌ایم و این بخش از بازار بدون عرضه باقی مانده است.

این فعال بازار مسکن تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات پیش رو در ساخت ساز در مسکن موضوع وام است و همچنین در شهرهای جدید باید توافق و مشارکت شود و با واگذاری زمین به سازندگان و در کنار آن دادن وام از سوی بانک مسکن به قشر آسیب‌پذیر، ساخت‌وساز بهتر شود.

عضو سابق شورای شهر اصفهان با بیان اینکه نیاز است پروژه‌های اعلام مشارکت مسکن  شهرسازی افزایش یابد چرا که در سه یا چهار سال آینده اصفهان دچار بحران مسکن ارزان قیمت خواهد شد،  اذعان کرد: اگر بتوانیم تسهیلات، روان‌سازی صدور پروانه و تسریع خدمات مهندسی را داشته باشیم بخشی از مشکلات انبوه‌سازان مرتفع خواهد شد.

وی افزود: رکودی که از آن در بازار مسکن از آن صحبت می‌شود برای کل بازار قابل تعمیم نیست و به گروه خاصی مرتبط می‌شود اما در بخش مصرفی و برای افراد اصطلاحا «خانه اولی» مازاد عرضه نداریم و اگر شرایط خرید تسهیل و آماده شود، تقاضای مناسبی وجود دارد.

داوودی عنوان کرد:  در حال حاضر مسکن در شهرهای اطراف مانند شاهین‌شهر، سپاهان شهر و حاشیه شهر اصفهان به فروش می‌رسد و خریدوفروش در این مسکن‌ها ادامه دارد و بازار رونق نسبی دارد که البته با افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید جامعه، آمار این بخش نیز از صعود باز ایستاده است.

این فعال بازار مسکن بیان کرد: قیمت در مسکن نمی‌تواند کاهش پیدا کند چرا که قیمت تمام شده بالاتر از این قیمت است و اگر باقیمت‌های جدید و دستمزدهای جدید و زمین جدید ساختمان بسازیم، قیمت تمام شده آن از قیمت در بازار بالاتر خواهد بود.

وی در مورد پیش‌بینی قیمت مسکن در آینده گفت: می‌توان برای مسکن رکود تورمی و افزایش لاک‌پشتی در قیمت را متصور شد؛ قیمت‌ها ارزان نخواهد شد و ثابت نخواهد ماند اما شیب برای افزایش هم کم خواهد بود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.