سرویس: اجتماعی 08:37 - شنبه 18 آبان 1398

سهم ۷۰ درصدی شهر اصفهان در مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۲ نفر در سطح استان با گاز منوکسیدکربن مسموم شدند که ۷۰ درصد از آنها مربوط به شهرستان اصفهان بودند.

به گزارش اصفهان شرق؛ غفور راستین اظهار کرد: در سال گذشته مسمومیت با CO تعداد ۴۴۵ نفر را راهی بیمارستان کرد و جان ۲۶ نفر را در استان اصفهان گرفت.

وی افزود: در این مدت بیشترین موارد مسمومیت CO با ۲۱۱ مصدوم و هفت فوتی مربوط به شهر اصفهان و پس از آن خمینی شهر با ۴۸ مصدوم و نجف آباد با ۵۳ مصدوم و چهار فوتی بود.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون نیز در استان اصفهان ۱۵۲ نفر دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شدند که از این تعداد ۱۲۴ نفر توسط واحدهای امدادی اورژانس پیش بیمارستانی پس از دریافت خدمات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل و ۲۲ نفر به صورت سرپایی با تلاش پرسنل ۱۱۵ در محل حادثه درمان شدند؛ شش نفر نیز جان خود را از دست دادند.

راستین خاطرنشان کرد: در این مدت شهر اصفهان با مجموع ۱۰۶ مورد مسمومیت با CO شامل ۸۹ مورد بستری در بیمارستان، ۱۳ درمان سرپایی و چهار نفر فوتی ۷۰ درصد کل مسمومیت های با مونوکسیدکربن در استان اصفهان را به خود اختصاص داد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون از مجموع مسمومیت های با CO در استان ۵۱ درصد مردان، ۴۰ درصد زنان و ۹ درصد کودکان بودند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان افزود: ۱۱ درصد از مجموع این افراد تا ۱۰ سال، ۱۶ درصد ۱۱ تا ۲۰ سال، ۲۱ درصد ۲۱ تا ۳۰ سال، ۲۴ درصد ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۴ درصد ۴۱ تا ۵۰ سال، ۸ درصد ۵۱ تا ۶۰ سال، چهار درصد ۶۱ تا ۷۰ سال و یک درصد بالاتر از ۷۰ سال سن داشتند.

راستین اظهار کرد: در این مدت ۳۰ درصد از حوادث مسمومیت با CO در استان بر اثر استفاده از ذغال برای گرم کردن اتاق، ۱۱ درصد استفاده از گاز پیک نیک و ذغال در چادر، ۲۱ درصد اشکال در دودکش بخاری، ۱۷ درصد اشکال در آبگرمکن، ۹ درصد روشن کردن گاز پیک نیک داخل خودرو و ۹ درصد بر اثر استفاده از گاز پیک نیک برای گرم کردن مغازه یا اتاق بود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.