سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:38 - سه شنبه 14 آبان 1398

تسهیلات کم بهره برای احداث گلخانه در اصفهان پرداخت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تسهیلاتی با نرخ بهره ۶ تا ۹ درصد بسته به منطقه برخوردار و کم برخوردار برای متقاضیان احداث گلخانه در نظر گرفته شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهرداد مرادمند در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه کشاورزی توسط این سازمان، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد تولید رونق ملی، در راستای حمایت از فعالان کشاورزی اقدام به توزیع بسته‌های حمایتی کرده است.

وی افزود: تنوع در بخش کشاورزی بسیار زیاد است و خوشبختانه بارش‌های خوب امسال در کشور و استان، خشکسالی‌ 10 ساله را به صورت موقت نجات داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه کشاورزی استان در سال جاری با رونق بسیار خوبی مواجه بوده، گفت: استان در زمینه‌های میزان و تنوع محصول و اشتغال رونق داشت و امیدواریم این بارش‌ها ادامه پیدا کند و سال‌های پر رونقی در پیش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بسته‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از فعالان اقتصادی در راستای تحقق شعار سال(رونق تولید) در 25 مورد تحقق یافته است.

مرادمند ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی از طرح‌های احداث گلخانه و صرفه‌جویی در مصرف آب حمایت می‌کند و در این زمینه صدور مجوز برای احداث گلخانه تسهیل شده تا در کوتاه‌ترین زمان متقاضیان مجوز دریافت کنند.

وی با اشاره به تامین تسهیلات ریالی مورد نیاز برای متقاضیان احداث گلخانه، اظهار داشت: در این راستا تسهیلاتی با نرخ بهره 6 تا 9 درصد بسته به منطقه برخوردار و کم برخوردار برای متقاضیان در نظر گرفته شده و همچنین تسهیلات شناور هم وجود دارد که محدودیتی برای تامین اعتبار تسهیلات نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی از گسترش و توسعه تولید محصولات سالم بر اساس طرح gap پشتیبانی می‌کند تا محصولات کشاورزی با عملیات مطلوب کشاورزی تولید شود، در این طرح از صفر تا 100 محصول به صورت دستورالعمل درآمده و این نوید را به مردم می‌دهیم که در حال توسعه gap هستیم تا بتوانیم اطمینان خاطر بیشتری برای سالم بودن محصولات به آنها بدهیم.

وی افزود: با توجه به معضل کم آبی، سازمان جهاد کشاورزی سعی کرده تا به سمت پرورش دام‌های سبک و پر تولید برود با پرداخت تسهیلات و استفاده کمتر از آب به تولید شیر و گوشت بپردازد.

مرادمند با بیان اینکه پرورش شترمرغ در مناطق شمالی و کویری استان اصفهان گسترش یافته، اظهار داشت: پرورش شترمرغ نیاز به سرمایه‌گزاری زیادی ندارد و برای احداث جایگاه پرورش شترمرغ به راحتی می‌توان اقدام کرد.

وی تصریح کرد: صدور مجوز برای پرورش بوقلمون رفع ممنوعیت شده، در حالیکه برای مرغ گوشتی و تخم‌گذار به دلیل تعدد آنها مجوز صادر نمی‌شود و همچنین از آنجایی  که بوقلمون به صورت دو منظوره گوشت سفید و قرمز دارد ممنوعیت برداشته شده و مورد حمایت جهاد کشاورزی استان اصفهان قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: به خاطر وجود آب شور در استان اصفهان، امکان توسعه و ترویج آبزی‌پروری مورد توجه جهاد کشاورزی استان قرار گرفته به طوری که پرورش ماهی قزل‌آزا در شرق اصفهان نسبت به مناطق دیگر پیشی گرفته است.

وی با اشاره به حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از تشکل‌های بخش کشاورزی برای تامین نقدینگی، اظهار داشت: کلیه تشکل‌های کشاورزی می‌توانند عضو صندوق شوند و از تسهیلات قرض‌الحسنه برخوردار شوند.

مرادمند افزود: فراهم کردن ابزارهای تولید و فراوری محصولات با کیفیت در راستای صادرات محصولات دامی مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان قرار گرفته و در این راستا به افرادی که قصد صادرات دارند، کمک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش فعالیت کشاورزان اراضی ملی کشاورزی به آنان واگذار می‌شود و اگر فرد به تمامی تعهدات خود عمل کند تا 90 درصد اجاره بهای اراضی ملی را تخفیف می‌گیرد و همچنین تخفیف حداکثر 80 درصدی اراضی ملی برای بخش غیر کشاورزی داده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه با صدور سند برای بخش‌های مرتبط با کشاورزی موافقت می‌شود، گفت: بخش‌هایی که حداقل 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند می‌توانند تسهیلات یا سرمایه در گردش بگیرند.

وی تصریح کرد: صدور مجوز برای تغییر کاربری نیز بدون دریافت عوارض تغییر کاربری صورت می‌گیرد و کشاورزانی که تا پایان سال 98 نسبت به تسویه حساب اراضی ملی دولتی اقدام کنند از پرداخت کلیه جرائم معاف خواهند شد.

مرادمند ادامه داد: برای مرمت و بازسازی قنوات نیز سازمان جهاد کشاورزی اقدام به پرداخت کمک‌های بلاعوض کرده و همچنین برای افزایش ضریب مکانیزاسیون تسهیلاتی برای تعویض ماشین‌های کشاورزی برای فعالان کشاورزی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، اظهار داشت: فعالان کشاورزی با ورود به این پرتال می‌توانند دسترسی آسان به اطلاعات تخصصی مورد نیاز داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره‌ای تخصصی کشاورزی با دوره‌‌های آموزشی رایگان برای فعالان کشاورزی ارائه می‌شود و همچنین اطلاعات جامع مالی فنی مربوط به 41 فقره طرح کشاورزی که بیشتر گلخانه‌ایی و صنایع تبدیلی است روی درگاه الکترونیکی معاونت استانداری بارگزاری شده است.

وی افزود: گاهی مواقع به دلیل شرایط کشور امکان صادر کردن محصولات کشاورزی به خارج از کشور برای فعالان کشاورزی مقدور نیست ولی برای جلوگیری از ضرر و زیان صادر کننده، پیشنهاد شد تا صادر کننده مطابق با میزان صادرات سال گذشته بتواند آن سال را هم صادرات داشته باشد.

انتهای پیام/ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.