سرویس: غیر تولیدی 18:36 - سه شنبه 14 آبان 1398

تولید داروی پیشگیری از عود میگرن در اصفهان

داروی پیشگیری از عود میگرن که توسط شرکت حکیمان شرق، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ساخته شده است از مدل داروهای تسکین‌دهنده موقتی نیست بلکه داروی پیشگیری درازمدت از عود میگرن است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، داروی پیشگیری از عود میگرن که توسط شرکت حکیمان شرق، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ساخته شده است از مدل داروهای تسکین‌دهنده موقتی نیست بلکه داروی پیشگیری درازمدت از عود میگرن است.

 این دارو اگرچه ساختار شیمیایی دارد، اما از نوع داروهای شیمیایی مرسوم نیست و در دسته‌بندی داروهای جامع‌نگر به بدن و متناظر با داروهای هومیوپاتی قرار می‌گیرد و روش ساخت این دارو نیز کاملاً متفاوت با فرآیند تهیه داروهای هومیوپاتی است، اما عوارضی که در مورد داروهای شیمیایی مطرح است، شامل این دارو نمی‌شود.

بعد از مصرف یک شیشه دارویی از این شربت که یک ماه به طول می‌انجامد، بیمار برای چهار تا شش ماه به طور کامل و یا چشمگیر از دردهای میگرنی نجات پیدا می‌کند. بعد از این مدت، بیماری ممکن است بازگردد و افراد می‌توانند پس از چهار تا شش ماه مجدداً از این دارو استفاده کنند. بنابراین بیمار نیاز ندارد به طور مداوم دارو مصرف کند.

این دارو از سال 1391 مجوز آزموده شدن را از کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و علوم پزشکی کرمان داشته است، افراد در طی این مدت به صورت داوطلبانه از این دارو استفاده کرده‌اند و تمام افراد از اثربخشی آن ابراز رضایت کردند.

قطعاً نمی‌توان ادعا کرد با این شربت صد درصد بیماران از درد میگرن خلاص می‌شوند، اما از میان افرادی که در این مدت تحت درمان با این دارو قرار گرفتند، بیش از ۸۰ درصد با قطع کامل دردهای میگرنی مواجه شدند. در بقیه افراد نیز شدت، تکرار و طول دوره درد کاهش مشخص یافته است، به طوری که بیماران رضایت کامل از مصرف دارو داشته‌اند.

اثربخشی داروی پیشگیری درازمدت از عود میگرن در سنین زیر 12 سال بررسی نشده و مطالعه‌ای نیز در این زمینه انجام نشده است، اما به لحاظ ترکیب و مواد سازنده، محدودیت سنی ندارد.

این دارو ساخته محققان ایرانی بوده و کپی‌سازی یا مشابه‌سازی نمونه داخلی و یا خارجی نیست. داروی میگرن تنها داروی موفق این شرکت نبوده و موارد متعدد دیگری نیز با نتایج کامل مواجه شده است؛ این دارو در حال حاضر در مراحل اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو قرار دارد.

شرکت حکیمان شرق از سال 1381 در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شده و از سال 1386 به جمع شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان پیوسته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.