سرویس: تولیدی 16:32 - دوشنبه 13 آبان 1398

کارشناس مسائل سیاسی؛

یادآوری ایام الله، باعث افزایش روحیه توانمندی مومنان و ارتقاء پیشرفت جامعه می شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: یادآوری پیروزیها و موفقیتها باعث افزایش روحیه و توانمندی مؤمنان در مواجهه با موضوعات مختلف شده و در نتیجه زمینه پیشرفت بیشتر آنان را فراهم میکند.

سید روح الله رفعتی پور در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به دستور قرآن مبنی بر یادآوری ایام الله اظهار کرد: قرآن دستور به یادآوری ایام الله داده (و ذکرهم بأيام الله) و با استناد به این ایه شریفه می توان این گونه بازگو کرد که ایام الله، روزهایی است که مؤمنین به موفقیت بزرگی دست یافته اند یا دشمنان را متحمل شکست کرده اند.

کارشناس مسائل سیاسی در این رابطه افزود: یادآوری ایام الله اثرات مختلفی در جامعه دارد؛ ازجمله این که یادآوری پیروزیها و موفقیتها باعث افزایش روحیه و توانمندی مؤمنان در مواجهه با موضوعات مختلف شده و در نتیجه زمینه پیشرفت بیشتر آنان را فراهم میکند.

وی با بیان اینکه عده ای از دشمنان خارجی و افراد مغرض در داخل درصدد هستند تا ایام الله به فراموشی سپرده شود، عنوان کرد: اگر این ایام به فراموشی سپرده شود، دشمنان میتوانند بر جامعه اسلامی اثر بگذارند و خدای ناکرده بتوانند در بعضی موارد بر آنان پیروز شوند؛ در این صورت شاید تلاش دشمنان خارجی و بدخواهان و برخی افراد مغرض در داخل برای کمرنگ کردن اینگونه ایام به همین دلیل باشد.

رفعتی پور ضمن تاکید به بازخوانی اتفاقات تاریخی بر اساس مبانی فکری و منطقی مبارزه تصریح کرد: شاید یکی از مهمترین دلایل این مسئله که برخی هنوز اشرافیت کافی بر اهمیت ایام الله در پیشبرد اهداف نظام اسلامی ندارند این باشد که معمولا در جلساتی که برای این مناسبت و امثال آن برگزار میشود، صرفا بازخوانی تاریخی عنوان می شود که البته بیان اتفاقات تاریخی لازم است اما کافی نیست.

وی در ادامه مطلب ذکر شده، خاطرنشان کرد: باید در برنامه ها، مبانی فکری و دلایل دینی و منطقی مبارزه هم در کنار وقایع تاریخی بیان شود تا مخاطب و بخصوص نسل جدید بداند چرا و چگونه باید مسیر حرکت انقلاب را ادامه دهد و آن را به مقصد برساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.