سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:06 - دوشنبه 13 آبان 1398

۹۸ درصد مردم استان اصفهان با سواد هستند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان از سهمیه ۷ هزار و ۷۰۰ نفری جذب سوادآموزان در این استان خبر داد و گفت: تا کنون ۲ هزار نفر در پایه اول تا سوم و ۱۶۰۰ نفر در پایه چهارم تا ششم جذب شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ بهمن امیدقائمی، با اشاره به آمار باسوادی در استان اصفهان، اظهار داشت: استان اصفهان در زمره پنج استان برتر از نظر میزان باسوادی در کشور است.

وی افزود: طبق آمار سال 95، یکصد هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال بی‌سواد گزارش شده بود که تا کنون 14 هزار نفر آنان جذب کلاس‌های نهضت سوادآموزی شده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه 98 درصد مردم استان اصفهان با سواد هستند، گفت: در حال حاضر این استان در زمره 5 استان برتر در کشور است.

وی تصریح کرد: در نهضت سوادآموزی 3 دوره سوادآموزی وجود دارد که در سال جاری در دوره اول تا سوم ابتدایی 3 هزار و 700 نفر سهمیه وجود داشت که تا کنون 2 هزار نفر جذب شدند و هنوز هم ادامه دارد.

امیدقائمی ادامه داد: در دوره انتقال که شامل پایه چهارم تا ششم ابتدایی است، 4 هزار سهمیه وجود داشت که 40 درصد آنان جذب شدند.

وی با اشاره به بیشترین جذب سوادآموزان در شهرستان‌های استان اصفهان، اظهار داشت: در شهرستان‌های فریدن، چادگان، فلاورجان و خمینی‌شهر بیشترین جذب سوادآموزان گزارش شده است.

انتهای پیام/ تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.