سرویس: اجتماعی 14:28 - جمعه 17 آبان 1398

مردم، مهمترین مولفه در تولید امنیت هستند/ نقش فضای مجازی در التهابات جامعه

 فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه همه باید در تولید امنیت مشارکت داشته باشند، مردم را مهمترین مولفه در تولید امنیت عنوان کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار” مهدی معصوم بیگی ” با حضور در بین جمعی از معتمدان و پیشگامان انقلاب اسلامی مسجد صفای شهر اصفهان گفت: امروز بدترین کار دشمن، تهدید امنیت یک کشور است و این تهدید از راه های مختلف صورت می گیرد که بایستی همه مردم در این خصوص آماده و هوشیار باشند.

وی افزود: وقتی همه بهره بردار امنیت هستند پس باید در تولید آن نیز مشارکت داشته باشند، امروز مردم ، مهمترین مؤلفه در تولید امنیت به شمار می آیند و همکاری آن ها در طرح ها و ماموریت های پلیسی نقش بسزایی را در استقرار و استمرار امنیت پایدار در جامعه ایفا می کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: امروز نیروی انتظامی هفته ای نیست که در آن شهیدی رابرای تامین امنیت تقدیم نکند و در هر شبانه روز ماموران این نیرو برای تامین امنیت و آرامش جامعه مجروح و مصدوم می شوند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کشور ما در 3 جبهه اقتصادی، فرهنگی و اطلاعاتی – امنیتی با دشمن در عرصه های بین المللی، منطقه ای و داخلی درگیر است اظهار داشت: وظیفه همه ما این است که دشمن را به مرز نا امیدی برسانیم تا دست از سر ما بردارد.

وی اذعان کرد: جنگ اقتصادی می تواند برای کشور ما نعمت باشد، اگر درست بفهمیم و راهبرد اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) ارائه شده را بکار ببریم نه تنها در این جنگ پیروز خواهیم شد بلکه کشور را از اقتصاد وابسته به نفت نیز نجات می دهیم.

سردار معصوم بیگی، سپس به نقش فضای مجازی در التهابات جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: فضای مجازی به دلیل اینکه همگانی ، سهل الوصول، در دسترس، ارزان و ناشناخته است هم می تواند برای ما فرصت و هم تهدید باشد و بنابر این اگر نتوانیم فرصت ها و تهدید های این فضا بشناسیم و آن ها را به درستی مدیریت کنیم، مشکلات وآسیب هایی را برای جامعه به وجود خواهد آورد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، آموزش سواد رسانه ای به مردم را یکی از مسایل ضروری در حوزه مدیریت فضای مجازی دانست و گفت: در این رابطه تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش داریم و کارشناسان پلیس فتا با حضور در مدارس دانش آموزان را با تهدیدها و آسیب های این فضا آشنا می کنند که این آموزش ها اثرات بسیار خوبی به همراه داشته است.

سردار معصوم بیگی، موضوع عفاف و حجاب را یک موضوع فرهنگی عنوان کرد و گفت: براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی 26 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب وظایفی را برعهده دارند که برای نیروی انتظامی نیز وظایفی تعیین شده اما معتقدم اگر دستگاه های دیگر به وظایف خود به درستی عمل کنند کار مهمتر به نیروی انتظامی کشیده می شود.

فرمانده انتظامی استان به علاقه مردم اصفهان به محله خود اشاره کرد و اظهار داشت: محله محوری در دستور کار برنامه ها، طرح ها و ماموریت های ما قرار گرفته و از کارشناسان انتظامی به ویژه رؤسای کلانتری ها نیز خواسته شده تا در مساجد و پایگاه های فعال به سخنرانی و ارشاد برای مردم محله حوزه استحفاظی خود بپردازند.

سردار معصوم بیگی،همچنین تصمیم گیری های نابجا و بدون کارشناسی در برخی از ادارات انتقاد کرد و گفت: این گونه تصمیمات بعضاً باعث بروز زحمت برای نیروی انتظامی می شود.

وی با بیان اینکه علاج واقعه را باید قبل از قوع کرد اظهار داشت: انتظار ما این است که دستگاه ها قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد با استفاده از نظرات کارشناسی پلیس برای آن مسئله تصمیم گیری کنند تا مسایل را بهتر مدیریت کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.