سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 13:52 - جمعه 19 اردیبهشت 1393

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی:

اعتکاف معجونی از سنت های الهی/ عدم شور و هیجان در کشوری بدون جمعیت جوان

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اعتکاف معجونی از سنت های الهی است و توجه و تمرین عبادات در اعتکاف باعث تغییر و تحول انسان در طول یک سال می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: حجت الاسلام فرهنگ امام جمعه شهرنصر آباد جرقویه سفلی در خطبه های نماز جمعه این هفته بعد از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به راههای ترویج فرهنگ اسلامی و الهی اشاره و اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ الهی و اسلامی در جامعه نیاز به نقشه راه و سند برای استفاده داریم و عالیترین سند و نقشه دستورات قران و کلمات الهی اهل بیت(ع) است.

وی با توجه به ماه رجب و در پیش بودن ماه شعبان و رمضان، این سه ماه را از ماهای بندگی خدا خواند و افزود: راههای گسترش فرهنگ اسلامی تقویت روحیه عبادت در مردم و از مهم ترین نیاز بشر می باشد که در صورت قرار گرفتن در مسیر واقعی خود موجب تحولی عظیم در فرهنگ جامعه می شود. لذا خداوند در قرآن همه انسان های عالم را به سوی این نیاز فطری هدایت کرده است.

اعتکاف در رجب

فرهنگ، اعتکاف را معجونی از سنت های الهی خواند و خاطر نشان کرد: اعتکاف معجونی از سنت های الهی است و توجه و تمرین عبادات در اعتکاف باعث تغییر و تحول انسان در طول یک سال می شود.

وی  5 عامل اساسی در اعتکاف را در برابر فرهنگ غربی مهم خواند و تصریح نمود: شرکت در مراسم معنوی اعتکاف سنت های دینی را در مقابل روش های غلط غربی به ارمغان می آورد که می توان از آن به شرح زیر نام برد:
– اعتکاف فضایی آرام و هویت بخش را در برابر دنیای  پوچ غربی سبب می شود.
– اعتکاف انقطاع از دنیا و رسیدن به آخرت الهی و تمرین عدم تجمل گرایی در برابردنیای پر زرق و برق غربی است.
– اعتکاف زمینه رسیدن به عرفان های حقیقی است ولی غربی ها برای حل مشکلات متوسل به خرافات و ترویج بی بند و باری در جامعه می شوند.
– روزه داری از شرایط اعتکاف است و این عاملی در مقابله با شکم پرستی قرار دارد.
– آنچه باعث هراس شیطان مدرن غربی است ترویج قرآن در بین جوانان و تدبر در آیات الهی می باشد که در اعتکاف هویدا می شود.
لذا با توجه به عوامل ذکر شده می توان گفت که اعتکاف گسترش فرهنگ الهی در جامعه می باشد.

مناسبت های پیش روی این هفته

حجت الاسلام فرهنگ در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به 10 رجب ولادت امام محمد تقی(ع) به ذکر روایتی از این امام همام در جهت عمل به دوستی با خدا گفت: در آشکار خود را ولی خدا و پشتیبان دین نخوانیم و در باطن دشمن خدا باشیم.

وی تولد حضرت علی(ع) را سندی برای هدایت عالمیان خواند و بیان داشت: امیر المومنین مولودی الهی که تولدش سندی برای هدایت عالمیان می باشد و بر این اساس نباید این حرکت به شعار و گفتن خلاصه شود بلکه اخلاق و رفتارمان رنگ خدایی بگیرد و بی توجهی به تجملات و کمک به نیازمندان را سرلوحه برنامه ها قراردهیم.

امام جمعه با توجه به سالروز لغو امتیاز توتون و تنباکو توسط میرزای شیرازی، تاریخ اسلام را پر از فداکاری علما خواند و گفت: مبارزه با دشمنان با پیروزی انقلاب کامل شد و امروز رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب همه ما را در برابر دشمنان انقلاب محفوظ می دارد.
وی در پایان به دیدار رهبری با مسئولین مامایی کشور و پیگیری مساله ی تکثر نسل اشاره و تصریح نمود: به فرموده آقا کشور بدون جمعیت جوان یعنی کشوری بدون هیجان و شور و شوق بنابراین برنامه ی حیاتی کشور می بایست بطور جدی پیگیری شود و مسئولین هم می بایست در مسیر ولایت و عمل به فرامین رهبر عمل کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.