سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 16:55 - جمعه 29 شهریور 1392

امام جمعه ی شهر هرند:

پیام مقام معظم رهبری علاج کارماست

حجت الاسلام نیکوکلام درخطبه های نماز جمعه ی این هفته ی شهرهرند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مهمترین پیام اسلامی خودداری ازظلم ومقابله باظلم است واین پیام برگرفته از پیام عاشورا است.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام نیکو کلام امام جمعه موقت شهرهرند در خطبه های این هفته ی نماز جمعه همه را به تقوای الهی دعوت کرد.
وی افزود:تقوا یعنی اطاعت از قوانین الهی وترک گناه و محرمات .امیر المومنین(ع) در این رابطه می فرمایند: ای مومنان خدا، تقوا داروی شفا بخش روح و جسم است. امام جمعه ادامه داد: کسی که تقوا ندارد جسم او مریض و روح او معذب است و بیماری روح به نام حرص است که جسم او را نیز در گیرمی کند.

در این رابطه به روایتی اشاره و گفت:اهمیت و رسیدگی فرد به خانواده ی خود می تواند علاج بیماری های فردی شود و می بایست در این زمینه به خانواده رسیدگی کرد.

خطبه ی دوم

حجت الاسلام نیکو کلام در خطبه های دوم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارکنان سپاه پاسداران گفت: مهم ترین پیام اسلامی خودداری ازظلم و مقابله با آن است و این پیام برگرفته از پیام عاشورا می باشد.همه ی این پیام ها با انقلاب هم خوانی دارد وهمه باید دربرابرظلم ایستادگی وبا آن مقابله کنند، همانطور که مشاهده  کردیم درسوریه  تکفیریان با استفاده ازگازهای شیمیایی مردم و کودکان سوری را به شهادت رساندند.

وی افزود :کشور ما با توجه  به داشتن تاسیسات هسته ای بارها مورد بازرسی قرار گرفته ولی نمونه ای از بمب هسته ای در کشور پیدا نکردند و دانستند که درمورد فناوری هسته ای ما جهلی نیست و خود آنها هم مسلما این را می دانند.

امام جمعه متذکر شد که ما می بایست به فرمایشات رهبری گوش دهیم و پیام رهبری علاج کارماست.

در ادامه حجت الاسلام نیکو کلام به مناسبت های آن هفته اشاره کردو گفت:31 شریورتا 7 مهر دفاع مفدس است و گفتن از دفاع  و مبارزه برای خانواده ی شهدا ی کشورمان معنایی ندارد. در کشورهای دیگر جنگ با مصادره ی خاک آن کشورهمراه است ولی کشور ما در جنگ عراق با دفاع مقدس رزمندگان یک وجب خاک کشور راهم به بیگانگان واگزار نکرد.

وی به مناسبت دیگر اشاره و افزود: روز دوشنبه اولین روز مهر ماه و آغاز روز تحصیلی جدید است و خون تازه به جامعه تزریق می شود و امیدواریم که همه ی نهادها وادارات وظایف محوله به خود را به نحو احسن انجام دهند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.