سرویس: غیر تولیدی 12:00 - پنجشنبه 09 آبان 1398

راهپیمایی ۱۳ آبان در ۸۴ نقطه استان اصفهان برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان برنامه راهپیمایی روز دانش‌آموز در اصفهان را تشریح کرد و گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان در ۸۴ نقطه استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدعلی احمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری و رسانه‌ای ستاد بزرگداشت 13 آبان (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: در هفته بسیج دانش‌آموزی و در آستانه سالروز تسخیر لانه جاسوسی قرار داریم و یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش‌آموز را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: 13 آبان سال 1342 پس از قانون کاپیتولاسیون، امام راحل علیه رژیم طاغوت و در  راستای حفظ عزت مردم ایران سخنرانی کردند، به دنبال آن، ایشان تبعید شدند، مبنای حرکت امام (ره) عزت طلبی برای ملت ایران و تلاش برای استقلال این ملت بود. طی سال‌های متوالی رژیم پهلوی با فشارهایی که بر انقلابیون آورد کاری از پیش نبرد و اکثر مردم با اطاعت از فرمان امام (ره) به صحنه آمدند و تلاش کردند تا استقلال کشور را بازگردانند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان نیز در سال 57 با حرکتی عمومی همراهی خود را با مردم، علیه رژیم پهلوی آغاز کردند اما با شهادت ده‌ها تن از دانش‌آموزان در 13 آبان 57 این روز، روز دانش‌آموز نام‌گذاری شد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها که منافع خود را در کشور به خطر افتاده می‎‌دیدند سفارت‌خانه خود را به مرکز جاسوسی تبدیل کردند و دانش‌آموزان پیرو خط امام (ره) با زمان شناسی، لانه جاسوسی را تسخیر کردند. حضرت امام (ره) فرمودند که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند». در آن زمان انقلابی دیگر به وجود آمد که سرآغاز افول مستکبران جهان شد و در 40 سال گذشته با حضور مردم موفقیت‌های بسیار زیادی نیز به دست آمد.

احمدی عنوان کرد: کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در آن مقطع می‌گوید؛ شاه ایران تسلیم سفارش‌ها و دستورات آمریکا بود و یا این‌که شاه آن‌قدر به آمریکا نزدیک شده بود که به نظر می‎آید برای اهداف آمریکا عمل می‌کند تا برای ایران؛ و از این رو بود که انقلاب اسلامی به وجود آمد. تلاش استکبار جهانی برای این بوده است که اگر نتوانستند رژیم جمهوری اسلامی را تغییر دهند، رفتار مردم را در این نظام تغییر دهند که با این وجود اشتباهات بزرگ محاسباتی داشته‌اند.

وی عنوان کرد: دشمنان به رهبری آمریکای جنایت‌کار در سال‌های گذشته به دنبال ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بودند و مقام معظم رهبری فرمودند خواب بازگشت آمریکا به ایران یک خواب پریشان است و این در حالی است که اندیشمندان آمریکا می‌گویند خمینی مرد قرن 21 است در حالی که در قرن 20 می‌زیسته است و راه او همچنان ادامه دارد. پیشرفت‌های بسیار زیادی چه در داخل کشور و چه در منطقه به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده است و آمریکا با چند هزار میلیارد هزینه به جایی نرسیده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: راهپیمایی 13 آبان امسال در حالی برگزار می‌شود که شاهد موفقیت‌های جبهه مقاومت و اسلام از جمله ساقط کردن پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی آمریکایی بوده‌ایم و همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موضوع استکبار ستیزی و توجه جوانان به استکبارستیزی دنبال می‌شود. آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که با تحریم‌ها مردم را نسبت به نظام دلسرد کنند که این اتفاق نیز حاصل نشد و شاهد افول آمریکا در یک سال گذشته بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته همه جناح‌ها با سلیقه‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که وعده‌های آمریکا پوچ و توخالی است و بدعهدی‌ آمریکایی‌ها حتی نسبت به متحدین خود نیز ثابت شده است. غیر قابل اعتماد بودن و عدم مذاکره با آمریکایی‌ها زبان مشترک همه ملت ایران است و هزینه سازش از هزینه مقاومت بیشتر است.

احمدی اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری 13 آبان پرشوری را شاهد باشیم، ستاد 13 آبان با تشکیل 6 کمیته تخصصی از چند ماه گذشته آغاز به کار کرده است. در کمیته محتوایی با برگزاری جلسات مختلف با حضور کارشناسان محورهایی از جمله تبیین جنایات، بدعهدی‌ها و تبیین جهات افول آمریکا بررسی شد.

وی بیان کرد: در کمیته‌های دانش‌آموزی و برگزاری رویداده، نیز برنامه‌های مختلف مشخص شد. در همه شهرستان‌‌ها کمیته برگزاری راهپیمایی 13 آبان تشکیل شده است  و در 84 نقطه استان، راهپیمایی 13 آبان برگزار می‌شود. تاکید می‌کنیم اگرچه این روز، روز دانش‌آموز است اما در عین حال روز مبارزه با استکبار جهانی نیز نام‌گذاری شده است و همه مردم را به این راهپیمایی دعوت می‌کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در اصفهان مراسم راهپیمایی روز 13 آبان از ساعت 9 صبح در میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و تا خیابان باغ‌گلدسته ادامه دارد. شعار راهپیمایی 13 آبان امسال «اسکتبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» تعیین شده است.

وی بیان کرد: سخنران مراسم امسال سردار سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج کشور است و در پایان مراسم نیز قطعنامه پایانی قرائت می‌شود.

احمدی به سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای راهپیمایی سال جاری اشاره و بیان کرد: 2 غرفه عکس پیش‌بینی شده است که مخاطبین و مدارس برای عکس‌های یادگاری حاضر می‌شوند، جلسات توجیهی برای خواهران و برادران جوان برای نظرسنجی شرکت‌کنندگان حاضر در مراسم برگزار شده است. در سال جاری اکثر برنامه‌ها بر دوش دانش‌آموزان و دانشجویان  قرار دارد.

وی ادامه داد: محتواهای تبلیغی و فرهنگی خاصی نیز پیش‌بینی شده است که در وبگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان قرار گرفته است، برنامه‌ریزی برای حضور ورزشکاران باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن نیز در راهپیمایی نیز انجام شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت 25 آبان ماه روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار داشت: در روز حماسه مردم اصفهان، شهدای عملیات محرم بر روی دستان مردم شهیدپرور اصفهان تشییع شد و حضرت امام راحل فرمودند در کجای دنیا پیدا می‌شود که در شهری پس از تقدیم هزاران شهید باز مردم آن شهر مشتاقانه  به سوی جبهه‌ها روانه شوند؟

وی ادامه داد: یادواره 13 هزار شهید بسیجی اصفهان، نشست‌های فرهنگی با حضور فاخران فرهنگی استان اصفهان از جمله برنامه‌هایی است که در راستای گرامیداشت روز حماسه ایثار مردم اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.