سرویس: غیر تولیدی 11:20 - پنجشنبه 09 آبان 1398

از سوی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تشریح شد:

کتاب، ضرورتی برای گام دوم انقلاب

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان گفت: آنچه برای گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت دارد کتاب خواهد بود و علت آن هم ملزوم بودن کتاب برای تمدن سازی محسوب می شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام محمد قطبی صبح امروز در نشست علمی کتاب و گام دوم انقلاب اظهار کرد: کتاب حلقه وصل بین نسل‌ها و مهمترین عامل مؤثر در تمدن سازی است، هیچ تمدنی بدون کتاب ایجاد نشده و دوام پیدا نکرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه استان اصفهان گفت: کتاب در سال‌های مختلف جهان نقش‌های مختلفی را ایفا کرده که یکی از نقش‌ها، مخزن دانش دانمشندان است، دانمشندانی مانند علامه طباطبایی و علامه مجلسی کاوش‌های علمی چندین ساله خود را در قالب کتاب در اختیار بشر قرار داده اند.

وی با بیان اینکه توسعه دانش، نقش دیگر کتاب است تصریح‌ کرد: مخازن بزرگ علمی به دست بشر داده می‌شود که برای توسعه آن دانش، افراد زیادی تلاش می‌کنند؛ کتاب در نقش ترویج دانش و فرهنگ و معرفت قرار می گیرد و محملی برای ترویج یافته‌هاست.

حجت الاسلام قطبی اضافه کرد: در سال‌های اخیر، نقش دیگری به عنوان رسانه بین نسلی به کتاب اضافه شده است، این فرصتِ خوبی شد که کتاب توانست در زندگی مردم ورود پیدا کرده تا انسان‌های عادی و دور از عرصه های علمی با کتاب زندگی کنند.

وی در تشریح نقش رسانه ای بین نسلی کتاب، خاطر نشان کرد‌: این نقش کتاب را در دهه‌های اخیر حفظ کرده است، اکنون جایگزین‌های سهل‌تری برای نقش‌های قبلی کتاب وجود دارد که برای فصل بعدی باید برنامه‌ای داشت تا به ابزاری برای زندگی مردم تبدیل شود و کتاب بخشی زندگی انسان بشود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان ضمن اشاره به این که آنچه برای گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت دارد کتاب است و علت آن هم ملزوم بودن کتاب برای تمدن سازی محسوب می شود، تأکید کرد: باید با خلاقیت و نوآفرینی و استراژیک جدید، کتاب را به متن زندگی نسل آینده برسانیم.

 در حاشیه این مراسم از هشت کتاب در حوزه قرآن و نظام اخلاقی قرآن دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان رونمایی شد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.