سرویس: غیر تولیدی 07:11 - پنجشنبه 09 آبان 1398

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان مطرح کرد:

احتمال رونق نسبی بازار طلا در ماه جاری

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: بازار طلا به دلیل نبود تقاضا همچنان در رکود به سر می برد و شاید یکی از عوامل نبود تقاضا قرار گرفتن در ماه محرم و صفر بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ هوشنگ شیشه بران با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: در حالی که گمانه زنی ها نشان می دهد توافق تجاری آمریکا و چین احتمالا با تاخیر روبرو خواهد شد و سرمایه گذاران در انتظار روشن شدن سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا امروز تغییر چندانی نداشته است.

وی افزود: قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه به ۱۴۹۲ دلار رسیده که نسبت به روز سه شنبه تغییر محسوسی نکرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه سرمایه گذاران بین المللی انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست امروز خود نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد کاهش دهد، یادآور شد: این برای سومین بار در سال ۲۰۱۹ خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه تازه ترین نظرسنجی از صندوق های سرمایه گذاری نشان می دهد احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به ۹۴ درصد رسیده است، اظهار کرد: اگر بانک مرکزی آمریکا در دورنمای سیاست پولی خود رویکرد تسهیلی نشان دهد، برای بالا بردن قیمت طلا کافی خواهد کرد، اما اگر نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارد برای طلا منفی خواهد بود، زیرا بازده اوراق خزانه بالاتر می‌رود و جذابیت سرمایه گذاری در طلا را کمتر می کند.

شیشه بران همچنین با تحلیل وضعیت طلا در بازار ایران بعد از چند روز تعطیلی، اظهار کرد: نرخ طلا در ایران طی چند روز گذشته با کاهش نسبی همراه شده است.

وی افزود: خوشبختانه با مدیریت بانک مرکزی طی هفته های اخیر نرخ دلار با کاهش مواجه شده که به طبع بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار بوده، به طوری که طی یک ماه اخیر حباب سکه از بین رفته است.

به گفته نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان، بازار طلا به دلیل نبود تقاضا همچنان در رکود به سر می برد و شاید یکی از عوامل نبود تقاضا قرار گرفتن در ماه محرم و صفر بود و امیدواریم بعد از ایام سوگواری بازار طلا با رونق نسبی مواجه شود.

وی با اشاره به قیمت طلا در بازار اصفهان تا ساعت ۱۳:۰۴ روز جاری، اظهار کرد: قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۷۲۸ هزار تومان، سکه امامی سه میلیون و ۹۱۲ هزار تومان، سکه طرح قدیم سه میلیون و ۸۹۵ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۱۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و سکه گرمی ۸۲۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.