سرویس: اخبار شهرستان 15:46 - چهارشنبه 08 آبان 1398

در جرقویه علیا برگزار شد؛

روز مزرعه و اتفاقی نو در جرقویه علیا/ تصاویر

برگزاری روز مزرعه می تواند نقش مهمی در افزایش اطلاعات بهره برداران از آخرین دستاوردهای علمی و تبادل تجربیات و بالا بردن سطح آگاهی کشاورزان داشته باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به مناسبت روز ملی مزرعه مراسمی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، شهرستان اصفهان و منطقه جرقویه علیا و همچنین محققین مرکز تحقیقات کشاورزی استان در دهستان رامشه با هدف آشنایی کشاورزان و باغداران با آخرین یافته های تحقیقاتی در خصوص میوه انار برگزار شد،

در این مراسم ابتدا معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان ضمن خیر مقدم به حضار با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم روز مزرعه افزود: روز مزرعه یکی از پروژه‌های مهم آموزشی ترویجی استان در راستای طرح نظام نوین ترویج به شمار می‌آید که در این پروژه کشاورزان از نزدیک با یافته‌های نوین تحقیقاتی آشنا می‌شوند.

مهندس رجایی در ادامه افزود: برگزاری روز مزرعه می تواند نقش مهمی در افزایش اطلاعات بهره برداران از آخرین دستاوردهای علمی و تبادل تجربیات و بالا بردن سطح آگاهی کشاورزان داشته باشد.

در ادامه دکتر بشارت نژاد محقق مرکز تحقیقات کشاورزی استان اصفهان به تشریح مهمترین آفات و بیماری های محصول انار پرداخت و آخرین یافته های تحقیقاتی در خصوص کنترل  افت درجه اول کرم گلوگاه انار را بیان کرد.

در ادامه مهندس طیاری کارشناس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  و مهندس دهقانی مسئول اداره باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان نکات حایز اهمیتی را در خصوص تغذیه باغ های انار در مرحله داشت و پس از برداشت، ارقام مختلف اناررا بیان کردند.

در پایان با اتفاق جمعی از باغداران از سایت جامع الگویی ترویجی انار تحت نظارت کارشناس پهنه رامشه مهندس مهدی شفیعی حسن آبادی بازدید به عمل آمد و اقدامات صورت گرفته در این سایت توسط وی تشریح شد.

انتهای پیام/صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.