سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:57 - پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هشدار داد

برخی دستگاه‌های اجرایی پر مصرف‌ترین مشترکین آب اصفهان هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی پر مصرف‌ترین مشترکین آب اصفهان هستند که کاهش 30 درصدی در صرفه‌جویی آب در این نهادها ضروری است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس، هاشم امینی اظهار کرد: در سال‌های اخیر وقوع خشکسالی‌های متوالی و به دنبال آن عدم جاری بودن زاینده رود منجر به کاهش آبدهی چاه‌های فلمن در سطح استان شده و ظرفیت چاه‌های فلمن که 3 هزار لیتر در ثانیه بوده که هم اکنون به 150 الی 200 لیتر در ثانیه رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در تابستان سال جاری آب شرب تخصیصی 11 متر‌مکعب در ثانیه بوده، در حالیکه میانگین مصرف 5/14 الی 15 متر‌مکعب در ثانیه است، بنابراین صرفه جویی 25 الی 30 درصد تمام مشترکین ضروری به نظر می‌رسد.

وی در تابستان دسترسی پایدار به آب شرب را مستلزم مصرف بهینه آب دانست و گفت: در حال حاضر متوسط مصرف آب هر اصفهانی در شبانه‌روز در بخش خانگی 160 لیتر است در حالیکه این رقم به 120 لیتر باید برسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 22 درصد از آب شرب در بخش غیرخانگی مصرف می‌شود افزود: دستگاه‌ها، نهادها و شرکت‌ها نیز باید در مصرف آب صرفه جویی لازم را به خرج دهند چرا که در حال حاضر برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها پرمصرف‌ترین مشترکین به شمار می‌آیند و باید در شرایط کم آبی مصرف بهینه آب در سازمان‌ها و شرکت‌ها نهادینه شود و در صرفه جویی 30 درصدی آب در فصل تابستان پیش قدم باشند.

امینی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها و شرکت‌ها مصرف بهینه آب را جدی بگیرند خاطرنشان ساخت: دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها باید با اعمال تدابیری در صدد مصرف بهینه آب باشند و در این راستا می‌توان با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های کاهنده در مصرف بهینه آب صرفه جویی نمود، به عنوان مثال استفاده از ابزارها و تجهیزات کاهنده 45 تا 50 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود و این تجهیزات نقش بسزایی در مصرف بهینه آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مطالعه رفتار مصرفی مشترکین در سال 92 نشان می‌دهد مصرف 62 درصد مشترکین در حد الگوی مصرف و 38 درصد بیش از الگوی مصرف است.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در نظر دارد به منظور توزیع عادلانه آب در فصل تابستان با پایش مشترکین پرمصرف به این مهم دست یابد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.