سرویس: غیر تولیدی 10:29 - دوشنبه 06 آبان 1398

افزایش چهار برابری ورود گردشگران چینی به اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: آمار بازدید گردشگران چینی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان با افزایش چهار برابری در شش ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته روبه رو بوده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ فریدون الهیاری  اظهار کرد: آمار  بازدید گردشگران چینی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان با افزایش چهار برابری در شش ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته روبه رو بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه پس از لغو روادید برای گردشگران چینی برای ورود به ایران توسط دولت ایران اظهار تصریح کرد: آمارها حاکیست که از ابتدای سالجاری تا پایان مهر بیش از هشت هزار گردشگر چینی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان بازدید کرده‌اند.

وی افزود: سال گذشته و حتی همزمان با ایام تعطیلات سال جدید چینی(در بهمن ۱۳۹۷)، تنها یک‌هزار و ۷۰۰ گردشگر چینی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان دیدن کردند.

الهیاری اضافه کرد: این در حالی است که فقط در مهر امسال بیش از دو هزار و ۸۰۰ گردشگر چینی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان دیدن کرده‌اند.

افریدون الهیاری بیان کرد: چین یکی از کشورهای هدف گردشگری به شمار می‌آید و سالانه ۱۲۰ میلیون گردشگر چینی به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنند و ما باید سهم زیادی از بازار گردشگری این کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای کسب بازارهای جدید گردشگری انجام شد و یکی از این بازارهای هدف، چین است و ما باید بتوانیم سهم اصفهان را از بازار گردشگری این کشور افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته تسهیلاتی را به مناسبت سال نو چینی برای گردشگران این کشور درنظر گرفتیم، گفت: سال گذشته به مناسبت سال نو چینی، هتل‌ها و مراکز اقامتی استان برای گردشگران چینی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف درنظر گرفتند.

وی افزود: امسال نیز قصد داریم با همکاری هتل‌ها و موسسات گردشگری اصفهان به مناسبت سال نو چینی، تخفیف‌هایی را برای گردشگران این کشور درنظر بگیریم.

الهیاری اظهار داشت: سفر به ایران و اصفهان نسبت به سایر کشورها برای چینی‌ها مزیت‌های بیشتری دارد از جمله اینکه قیمت هتل‌ها و خدمات، ارزانتر است و باید با تبلیغات مناسب بتوانیم گردشگران بیشتری را از چین جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه برقراری پرواز مستقیم بین پکن و اصفهان در افزایش سفر گردشگران چینی به این استان تاثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد: با افزایش رفت و آمدها بین دو شهر، شرکت‌های هواپیمایی را برای برقراری این پرواز ترغیب کند تا حمل و نقل مسافران در این مسیر با سهولت انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در باره آمار گردشگران سایر کشورها که از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان دیدن کرده‌اند نیز گفت: بازدید گردشگران خارجی سایر ملیت‌ها از جاذبه‌های اصفهان نیز برخلاف برخی پیش بینی‌ها نه‌تنها در سال ۱۳۹۸ کاهش نیافته بلکه از حدود 8 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.