سرویس: غیر تولیدی 12:49 - پنجشنبه 02 آبان 1398

داغ های مجازی | «#اسطوره_تیراندازی_جهان» فضای مجازی را نشانه گرفت

روز گذشته هشتگ #شهید_زرین و #اسطوره_تیراندازی_جهان به عنوان پر کاربردترین هشتک در فضای مجازی معرفی شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ روز گذشته یادواره ملّی سردار شهید عبدالرسول زرین در اصفهان برگزار شد. شهید زرین تک تیرانداز بی بدیل در دوران دفاع مقدس بود که آمار شکفت آوری از خود به جای گذاشته است. آمار سه هزار شلیک موفق تعجب همه نظامیان جهان را به خود وا داشت؛ در حالی که امریکایی ها اسطوره خود را با تنها 160 شلیک موفق در جنگ با افغانستان معرفی کردند.

اما این اخبار فقط در فضاهای شهری خلاصه نشد و پای آن به فضای مجازی هم باز شد. کاربران بسیار زیادی از عباراتی استفاده کردند که در زمان جنگ به جان بعثی ها وحشت می انداخت. یکی از این القاب، صیاد خمینی بود.

کاربران فضای مجازی که همیشه با نگاهی دقیق به مسائل مختلف نگاه می کنند، صرفا رکوردزنی شهید را مورد بحث قرار نداده و مسلک و اخلاق عبدالرسول زرین را هم معرفی کردند. نکات اخلاقی که شاید امروزه در کشورهای مختلف به تک تیراندازهای نظامی بگوییم، متعجب و حیران می مانند.

شهید زرین و زرین ها اسطوره های واقعی برای همه هستند ولی دشمنان که از این موضوع ناراحت و حتی و نگران هستند که چهره های انقلابی به عنوان اسطوره جوانان ایران و جهان قلمداد شوند، سانسور را در دستور کار رسانه ای خود قرار می دهند، این موضوعی بود که مورد تأکید یکی از کاربران بود. هر چند کاربران فضای مجازی آگاهانه این فرهنگ و این اسطوره ها را ترویج و تبلیغ می کنند.

یکی دیگر از مطالب معروفی که درباره این اسطوره مطرح می شود این که است که به تنهایی یک تپه را آزاد و دشمن را قلع و قمع کرد. همان تپه ای که قبل از رسیدن شهید زرین، یک گردان به آن جا رفته بود و قادر به آزادسازی آن نشد. این جا بود که حاج حسین خرازی، این قهرمان را به عنوان گردان تک نفره معرفی کرد و این لقب شایسته برای همیشه روی این شهید ماند.

قطعاً چنین افرادی که به چنین جایگاهی می رسند، صرفاً علل تکنیکی و جنگی عامل آن نبوده و یک زندگی سالم و اسلامی را در پی خود می خواهد. این جنبه های زندگی شهید زرین هم از نگاه کاربران مجازی غافل نماند.

و در پایان عکس معروفی از شهید زرین در سراسر اینترنت وجود دارد که یک گوش وی آسیب دیده و ماجرای جالبی دارد. روایت این داستان و واکنش امام خمینی(ره) نسبت به این تصویر را هم یک کاربر دیگر منتشر کرد.

دو هشتگ #شهید_زرین و #اسطوره_تیراندازی_جهان به عنوان پر کاربردترین هشتگ در فضای مجازی مطرح و ترند توئیتر فارسی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.