سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 12:01 - پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393

حفظ محیط زیست بر همگان واجب شرعی است

حضرت آیت الله العظمی مظاهری مرجع معظم تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در دیدار با مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: حفظ محیط زیست برای همگان واجب شرعی است و همه ما باید به اندازه وسع و توان خود در حفظ محیط زیست کمک کنیم.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان اصفهان؛ آیت الله العظمی مظاهری در دیدار با حمید ظهرابی مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان اصفهان، حفظ محیط زیست را بر همگان واجب شرعی دانست.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا و کمبود آب، دو معضل اصلی محیط زیست استان اصفهان است، افزود: لازمه رفع این مسائل بغرنج، تلاش مجموعه کارکنان حفاظت محیط زیست و همکاری مؤثر همه مسوولان است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شایسته است اصفهان بهترین جایگاه را از نظر محیط زیست داشته باشد، خواستار همکاری و اتحاد بیشتر مسوولان و برطرف کردن تدریجی مشکلات قابل رفع محیط زیست اصفهان شد.

 

گفتنی است، در ابتدای این دیدار نیز، ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن قدردانی از فتوای آیت الله العظمی مظاهری در زمینه “حرام دانستن آلوده کردن طبیعت و عدم مراعات محیط زیست”، حمایت و هدایت مستمر این مرجع معظم تقلید را در زمینه حفظ محیط زیست خواستار شد و گزارشی از آخرین وضعیت محیط زیست استان به وی ارائه کرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.