سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:51 - پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393

فرمانده انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران تاکید کرد:

برخورد با سارقان و معتادان؛ دو دغدغه مهم مردم اصفهان

گلوگاه ها و ورودی های استان در سال جاری توسط نیروی انتظامی به شدت کنترل خواهد شد و جاده های استان را برای ورود مواد مخدر، کالاهای قاچاق و قاچاقچیان ناامن خواهیم کرد.

به گزارش اصفهان شرق: فرمانده انتظامی استان اصفهان صبح دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در فروردین ماه امسال بیش از ۳۰ تن مواد مخدر در استان کشف کردیم، لذا گلوگاه ها و ورودی های استان در سال جاری توسط نیروی انتظامی به شدت کنترل خواهد شد و جاده های استان را برای ورود مواد مخدر، کالاهای قاچاق و قاچاقچیان ناامن خواهیم کرد.

سردار آقاخانی در ادامه از آمار کشف سرقت در استان خبر داد و افزود: در سال جاری ۲۳ درصد افزایش کشف سرقت و هشت درصد کاهش سرقت های مهم را داشته ایم.

وی با اشاره کاهش ۱۰ درصدی سرقت از منازل در سال جاری، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۳ تا کنون، سرقت های خرد سه درصد، سرقت از مغازه ها ۲۹ درصد و ارتکاب به جرائم خشن ۱۸ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تماس با فوریت های ۱۱۰ در فروردین ماه سال جاری را ۱۳۰ هزار تماس عنوان کرد و اذعان داشت: در سال جاری نظارت ها را تشدید کرده ایم و نظارت تیم های بازرسی، ۱۹۷ و سایر نظارت های تخصصی پلیس افزایش داشته است، به شکلی که در فروردین ماه شش هزار تماس با شماره ۱۹۷ داشته ایم که از این تعداد دو هزار تماس جهت دریافت مشاوره از پلیس، ۵۰۰ تماس جهت انتقاد، ۴۰۰ تماس برای تقدیر و تشکر از پلیس و باقی تماس ها در سایر موارد و برای ارائه پیشنهاد بوده است.

*** طرح آرامش پنج برای مبارزه با توزیع کننده گان و مصرف کننده گان مواد مخدر به اجرا در خواهد آمد

سردار آقاخانی از رویکرد ناجا با توجه به اولویت های موجود سخن گفت و افزود: با توجه به نظر سنجی های انجام شده، دغدغه مردم در چند مساله خلاصه شده است، نخست مورد، برخورد با سرقت های خرد از داخل خودروها، سرقت در خیابان ها و مغازه ها بوده است و دومین دغدغه مردم مبارزه با خرده فروشان و معتادین به مواد مخدر است.

وی ادامه داد: هر چند برخورد با خرده فروشان و معتادین به مواد مخدر نیازمند عزمی جمعی است و باید ارگانهای مختلف در این رابطه فعال شوند، اما نیروی انتظامی در نظر دارد با طرح آرامش پنج به صورت جدی با توزیع کننده گان و مصرف کننده گان مواد مخدر برخورد کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برخورد با ناهنجاری های، اجتماعی-اخلاقی و هنجارشکنی در خیابان ها و محلات را دیگر دغدغه مردم استان دانست و گفت: برای ارتقاء امنیت اجتماعی-اخلاقی برخورد با متخلفین به صورت ویژه در دستور کار ناجا قرار گرفته است و در همین راستا با مزاحمین خیابانی یا اراذل و اوباش نیز به صورت جدی برخورد خواهد شد.

*** ۵۰ درصد از نقاط کور ترافیکی استان، تحت پوشش پایش تصویری قرار می گیرد

سردار آقاخانی «انتظام بخشیِ درون شهری» را از دیگر برنامه های نیروی انتظامی دانست و ادامه داد: با توجه به مشکلات ترافیکی موجود در شهر به ساماندهی تابلوهای راهنمایی، خط کشی ها، روشنایی خیابان ها و مشخص کردن حق مردم در عبور و مرور خواهیم پرداخت و کلید این کار را با ساماندهی ترافیکی میدان امام اصفهان زدیم.

وی افزود: برای کنترل وضعیت ترافیکی و برخی از بی انضباطی ها، نقاط کور ترافیکی استان را تحت پوشش دوربین های مدار بسته قرار خواهیم داد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال، ۵۰ درصد از این نقاط را تحت پوشش پایش تصویری قرار دهیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: به منظور بهینه سازی خدمت رسانی به مردم، فروردین امسال با جدا سازی کلانتری های ۱۱، ۱۳ و ۱۹ از واحد های پلیس ۱۱۰ جدایی پلیس ۱۱۰ از کلانتری ها را کلید زدیم و تلاش خواهیم کرد، تا پایان سال جاری همه کلانتری ها از واحدهای فوریت های پلیس تفکیک شود.

سردار آقاخانی در رابطه با مراجعه به کلانتری و پاسگاه ها گفت: در سال ۹۲ طرح «مَکنا» یا ارتقاء کیفیت را آغاز کردیم، در آغاز در شش کلانتری استان این طرح را به اجرا در آوردیم، یعنی کلانتری ها را از نظر فضا و محیط و از نظر فرایند پاسخگویی به مردم، ساماندهی کردیم و در حال حاظر ۱۴ کلانتری دیگر نیز در طرح «مَکنا» قرار گرفته اند و ساماندهی خواهند شد.

*** پلیس افتخاری راه اندازی می شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان از راه اندازی پلیس افتخاری خبر داد و افزود: در مرحله اول نزدیک به هزار پلیس افتخاری از اصناف مختلف و پس از طی مراحل مقرر جذب خواهیم کرد.

وی در رابطه با کاهش تصادفات فوتی در جاده های استان گفت: سال گذشته استان اصفهان رتبه اول کشوری را در کاهش تصادفت فوتی از آن خود کرد و امسال نیز موفق شدیم آمار تصادفات فوتی را در فروردین ماه به نسبت مدت مشابه در سال قبل، ۳۲ درصد کاهش دهیم.

سردار آقاخانی در خاتمه افزود: برای امسال جلسات تعامل با دستگاه های قضایی را در برخورد با جرائم خواص مثل تعرض به عنف، قتل، سرقت های مسلحانه، عربده کشی و نزاع های خیابانی، برنامه ریزی کرده ایم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.