اصفهان شرق

۳۰۰ هکتار از روستاهای استان اصفهان به همت بسیج سازندگی بیابان‌زدایی شد

کدخبر: 185992
1398/08/03 در ساعت 12:22

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ احسان الله رضاپور، با اشاره به اجرای 40 هزار پروژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: از این 40 هزار پروژه در سطح کشور، 1550 پروژه سهم استان اصفهان است که از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال فرجه زمانی اجرای آنهاست.

 وی افزود: این پروژه‌ها با رویکرد آب، اشتغال و عمرانی و با شعار «دست در دست هم پنجه در پنجه دشمن» و با رمز یا زهرا (س) آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون 95 درصد کار انجام شده است، گفت: اجرای این پروژه‌ها با یاری خدا و تلاش شبانه‌روزی نیروها در قسمت‌های فنی، کشاورزی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 300 هکتار پروژه بیابان‌زدایی در استان اصفهان (200 هکتار در روستای فساران و 100 هکتار در روستای پروانه برخوار) را در دستور کار داریم که مراحل پایانی آبیاری را با رشد 98 درصدی طی می‌کند.

رضاپور ادامه داد: در راستای مدیریت ریزگردها و شن‌های روان در سال جاری پیشنهاد بیابان‌زدایی را به وسعت 650 هکتار  دادیم که طبق تفاهم‌نامه با اداره کل منابع طبیعی استان
به نحو احسن اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به  عقب بودن از برنامه اقتصاد مقاومتی نسبت به پیش‌بینی انجام شده، اظهار داشت: در این زمینه به علت ادغام بانک عامل در بانکی دیگر و روند اشباع، کار ما با خلل و کندی فعالیت مواجه شد که سعی می‌کنیم تا پایان سال آن را با اجرای نزدیک به 1100 طرح اقتصاد مقاومتی جبران کنیم.

انتهای پیام/تسنیم