سرویس: اجتماعی 17:05 - چهارشنبه 01 آبان 1398

یادواره شهدای دانش آموز با عنوان «لاله‌های روشن» در اصفهان برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۱۸ انجمن در قالب شوراهای دانش آموزی گفت: یادواره شهدای دانش آموز با عنوان لاله‌های روشن با همکاری این شوراها در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی اسماعیلی در حاشیه برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی اظهار داشت: دانش آموزان با شرکت در شوراهای دانش آموزی برای مسئولیت پذیری تمرین می‌کنند، ارتقا روحیه مشارکت، انجام کار گروهی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و ارتقاء حس خودباوری و اعتماد به نفس از جمله ویژگی‌هایی است که با حضور دانش آموزان در این طرح حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح براساس آئین نامه اجرایی مدارس بیان کرد: شیوه نامه برگزاری شوراهای دانش آموزی به کلیه مدارس ابلاغ شده است. این انتخابات هر سال در ابتدای آبان ماه برگزار می‌شود و دانش آموزانی که به عنوان کاندیدا معرفی شده‌اند تبلیغات کرده و سپس با رأی‌گیری به عضویت شورای دانش آموزی درمی‌آیند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص گستره اجرای این طرح بیان کرد: انتخابات شورای دانش آموزی در کلیه مراکز آموزشی استان شامل دبیرستان، هنرستان و پیش دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی به شعار انتخابات شورای دانش آموزی در سال جاری اشاره کرد و گفت: «شوراهای دانش‌آموزی، طلایه‌داران گام دوم انقلاب» به عنوان شعار امسال در نظر گرفته شده است. هدف از انتخاب این شعار استفاده از تاکیدات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های دانش آموزی در اصفهان افزود: با هدف پویایی دانش آموزان 18 انجمن شکل می‌گیرد که بر اساس آن، رویدادهایی طراحی و اجرا می‌شود. از جمله این رویدادها برگزاری یادواره شهدای دانش آموز است که این یادواره با عنوان لاله‌های روشن برگزار خواهد شد، علاوه بر این اقدامات و رویدادهایی در زمینه حمایت از کالای ایرانی نیز انجام می‌شود.

وی در بیان اهداف این شوراها خاطرنشان کرد: در آیین نامه اجرای این انتخابات، مواردی همچون بهره‌وری پرورشی و آموزشی، تقویت هویت دینی و انقلابی دانش‌آموزان، همکاری در ارتقاء مهارت فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی دانش آموزان، همکاری در تشکیل و اداره تعاونی آموزشگاه‌ها و .. ذکر شده است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.