سرویس: تولیدی 21:14 - سه شنبه 30 مهر 1398

خواسته جوان نیجریه ای در راهپیمایی اربعین؛

شیخ ابراهیم زکزاکی سهیم در زیارت جوانان ایرانی/ FreeZakzaky# هشتکی که قلبمان را آرام کرد

دو جوان اهل نیجریه که ارادتشان به امام حسین(ع) را می توانست از نگاهشان فهمید، از ما خواستند تا شیخ ابراهیم زکزاکی را سهیم در دعای خودمان کنیم و پس از بازگو کردن خواسته خود، بغضشان ترکید.

به گزارش اصفهان شرق، نوای آمدن اربعین و قدم زدن در مسیر نجف تا کربلا، دل را به گونه ای جلا می دهد که اثرش از فرش تا عرش پایدار می شود. اربعین حرکتی جهانی و مقدمه ای برای ظهور معنا شده است و امروز از هر نژادی خود را به حرکت عظیم پیاده روی اربعین می رسانند تا پیام «حب الحسین یجمعنا» را به درستی و تا عمق جان معنا کنند.

دشمنان بسیاری درصدد برآمدند تا پیام امام حسین(ع) و عاشورا به فراموشی سپرده شود ولی این روزها می بینیم که حرکت اربعین به اجتماعی میلیونی و جهانی تبدیل شده و تا آنجایی پیش می رود که کلیمیان با ارادت به سیدالشهدا پا به این مسیر نهاده اند.

هر جای این مسیر بوی معرفت حسینی می داد و جان هر زائر به شعار «لبیک یا حسین» تازه می شد. قدم به قدم و موکب به موکب، حلاوت اربعین را به مشام می رساند تا جایی که هیچ کلمه ای جز «حب الحسین یجمعنا» نمی توانست گویای حضور عظیم زائران باشد.

بیش از هفتاد کیلومتر مسیر پیاده روی، مملو از خاطرات ناتمام بود، کاروانی از پاکستان که طفل چند ماهه خود را سبزپوش به نیابت علی اصغر(ع) کرده بود تا پیرزنی که کوله ای سبک و منقش به نام حضرت عباس(ع) به همراه داشت.

شروع مسیر پیاده روی تیم 9 نفره ما از صحن حضرت زهرا(س)، محل اسکان صدها هزار زائر حرم یار بود، هنوز بند کوله را به دستم نبرده بودم که دو جوان با چهره ای به رنگ تیره، توجه من را به خود جلب کردند.

کوله را زمین گذاشتم و به سرعت پوستر «حب الحسین یجمعنا» را از جیب پایین کوله درآوردم و به طرفشان دویدم. خودم را خبرنگار معرفی کردم و از آنها درخواست کردم که گفتگویی با آنها داشته باشم.

هر دو به سرعت و با کلمات فارسی به صورت ابتدایی، دست رد به خواسته من زدند ولی من عزم خودم را در یک لحظه جزم کردم و باید برای این مطالبه مذهبی و معرفتی پافشاری می کردم.

بدون توجه به مخالفت دو جوان، گفتم من ایرانی هستم، شما از کدام کشور به نجف آمده اید؛ که ناگهان یکی از دو جوان گفت: ایرانی هستید، معذرت می خواهم و صاحب اختیار هستید برای مصاحبه و گفتگو.

بله! این دو جوان از اهالی نیجریه و عاشق و مرید رهبر شیعیان نیجریه «شیخ ابراهیم زکزاکی» بودند و ایرانی ها را به خوبی می شناختند، این دو جوان می دانستند که جوانان انقلابی ایران، حامی شیخ زکزاکی هستند و به این خاطر در ابتدای گفتگو، از من خواستند تا با پوستر «حب الحسین یجمعنا» و به همراه پسر بچه اصفهانی عکس یادگاری و ماندگار بگیرند.

یکی از دو جوان که از ابتدای گفتگو اشک کوچکی در گوشه چشمش به عشق جاذبه حسین(ع) قصد فرود داشت، به من گفت: اربعین سراسر عشق به امام حسین(ع) و جوانمردی یاران باوفایش است و شعار «هیهات منا الذله» را فقط و فقط می توان از دل لشگر امام حسین(ع) دریافت و به کار بست.

اشک امانش را برید و دستش را به چفیه برد و انگار می خواست به ما بفهماند که چفیه برایش ارزشی بسیار دارد و ادامه داد: همه ما مسلمانان جهان برای رساندن یک پیام واحد به سمت کربلا در ایام اربعین می آییم و اینجاست که همه مردم با هر گونه رنگ و نژاد، حول محور اباعبدالله الحسین(ع) جمع شده و به جهانیان ثابت می کنند که هر کسی به ریسمان اسلام چنگ بزند، قطعا پیروز است.

تا چند عمود همراه این دو جوان از نیجریه بودیم و می دیدم که گاهی با سوز چیزی را طلب می کنند. در همان حین بود که جوان لاغر اندام نیجریه ای به من گفت: خانم خواهشی دارم و از شما می خواهم که برای شیخ زکزاکی و آزادی و سلامتی اش دعا کنید.

وی تاکید کرد: وضعیت بیماری شیخ زکزاکی سخت است و قطعا می دانم همه جوانان عزیز ایرانی در اربعین برای رهبر شیعیان نیجریه دعا می کنند ولی باز هم تاکید می کنم که در قدم هایشان و نیتشان، شیخ زکزاکی را هم در خاطر بیاورند.

بی درنگ وارد صحبت دو نفره جوانان نیجریه شدم و از طوفان توییتری برای آزادی شیخ زکزاکی توسط جوانان انقلابی ایران، برایشان شرح دادم و اضافه کردم که کاربران فضای مجازی پست‌های خود را با هشتگ‌های FreeZakzaky# (آزادی زکزاکی)، در توییتر به اشتراک گذاشتند و همگی یکصدا مظلومیت شیخ شیعه‌ نیجریه را فریاد زدند.

هر دو جوان بعد از شنیدن صحبت های من گفتند: همان هشتک FreeZakzaky# را می گویید؛ این هشتک روحمان را جلا داد و جان تازه ای به وجودمان بخشید و از همین جاده نجف تا کربلا، از جوانان ایرانی تشکر می کنیم.

عمود هشتم بودیم و آن دو جوان قصد جدا شدن از تیم ما را داشتند و به عنوان آخرین صحبت، یکی از جوانان نیجریه ای افزود: عاشق حسین که باشی از همه زندگی ات برای سید و سالار شهیدان می گذری….

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.