سرویس: اجتماعی 08:31 - سه شنبه 30 مهر 1398

دولت دیواری کوتاه‌تر از شیر مدارس پیدا نکرد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کسری بودجه دولت در سال جاری و مشکلات بیمه‌ها و بهداشت دولت نمی‌تواند توزیع سراسری شیر در مدارس را اجرا کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سیدجواد ابطحی اظهار کرد: مقرر شد امسال شیر رایگان حداقل در استان‌های کمتر برخوردار توزیع شود، با توجه به کسری بودجه دولت در سال جاری و مشکلات بیمه‌ها و بهداشت دولت نمی‌تواند توزیع سراسری شیر در مدارس را اجرا کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز بودجه‌ای برای شیر مدارس ندارد و در چنین شرایطی تنها می‌توان به توزیع شیر در استان‌های کمتر برخوردار امیدوار بود.

وی با تأکید بر این که توزیع شیر در سراسر کشور عملی نیست، خاطرنشان کرد: در استان تهران نیز مناطقی هست که واقعاً از فقر غذایی رنج می‌برند اما باید منتظر بود تا ببینیم در بودجه 99 چه تدبیری در این رابطه اندیشیده می‌شود.

ابطحی در پاسخ به این نکته که در بودجه سال 98 نیز به توزیع شیر در مدارس ردیف بودجه اختصاص داده شده بود، تصریح کرد: داد نمایندگان از کسری بودجه دولت بلند است، بودجه برای توزیع شیر در مدارس در نظر گرفته شده بود اما خزانه امکان پرداخت آن را ندارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سلامتی یکی از وظایف و نگرانی‌های حکومت است، زمانی که طرح تحول سلامت مطرح بود، پیشنهاد شد هزار میلیارد تومان یارانه برای پرداخت به دامداران در نظر گرفته شود تا دامداران شیر را ارزان و رایگان توزیع کنند.

وی عنوان کرد: اولویت توزیع در آن پیشنهاد به ترتیب مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های کارگری بود، اگر این طرح اجرا می‌شد قریب به 100 هزار میلیارد تومان از هزینه‌های بهداشتی و درمانی کشور کاسته می‌شد اما این پیشنهاد عملی نشد و طرح تحول سلامت نیز موفق نبود.

ابطحی در انتقادی بیان کرد: مسؤولان سعی می‌کنند تا مفاهیم «برخوردار» و «کمتر برخوردار» را با استانداردهای دوگانه تعریف کنند، زمانی که از اصفهان نام می‌بریم آن را جز استان‌های بررخوردار به حساب می‌آورند در حالی که حتی در شهر اصفهان نیز برخی نقاط واقعاً محروم هستند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بودجه برای توزیع شیر در سراسر وجود ندارد نباید استان‌های کمتر برخوردار را فراموش کرد و خصوصاً در استان سیستان و بلوچستان این موضوع باید به سرعت پیگیری شود، شاید زمانی که از چابهار نام می‌بریم همه منطقه آزاد تجاری را به یاد به یاد بیاورند اما در مرادآباد سیستان و بلوچستان دانش‌آموزان در کپر و در فقر بهداشتی و زیرساختی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.