سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 18:52 - چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با اصفهان شرق:

مسئولین وزارت نیرو به کار کارشناسی گردن نهند/ تهدید بهشت آباد را به فرصت تبدیل کنیم

نماینده مردم شاهین شهر گفت: پیگیری نمایندگان اصفهان در خصوص پروژه بهشت آباد تا صرف نظر کردن از تن دادن به موضوع غیرکارشناسی قطع تونل بهشت آباد ادامه می یابد تا اعتماد کامل به عقب نشینی وزیر از این موضوع حاصل شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق با اشاره به محورهای مطرح شده در رابطه با موضوع استیضاح وزیر نیرو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متن آماده شده در خصوص استیضاح وزیر نیرو شامل 20 محور اعم از مساۀل ملی کشور در زمینه فاضلاب، برق و خصوصا آب آمده است که در اصفهان و بقیه نقاط کشور وجود دارد و با امضای 20 نفر از نمایندگان تقدیم به هیئت رییسه مجلس شد.

وی در پاسخ به وقفه ی ایجاد شده در استیضاح وزیر در مجلس و دادن مهلت به وزیر در این خصوص گفت: با توجه به دیدگاه هیئت رییسه مقرر شد که مهلتی به وزیر داده شود چرا که اگر استیضاح اعلام وصول بشود ظرف 10 روز می بایست وزیر در مجلس حاضر و پس از صحبت وی، رای گیری از سوی نمایندگان به عمل آید لذا بدنبال این موضوع وزیر تقاضای جلسه داشت و حدود 3 ساعت مطالبی را در حضور نمایندگاه خصوصا 10 نفر از نمایندگان استان اصفهان مطرح کرد و نهایتا منجر به دنبال کردن این موضوع توسط بنده و موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در خصوص پیگیری موضوعات مطرح شده انجامید.

حاجی از دنبال کردن موضوعات مرتبط با وزرات نیرو خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه اخیرا یک سری عقب نشینی هایی را در حوزه وزارت نیرو شاهد هستیم. منتهی هنوز به صحبت های مطرح شده و پایبندی به آن اعتماد نداریم لذا همچنان بر مواضع خودمان هستیم و موضوع را دنبال میکنیم.

25 میلیارد تومان هزینه از بیت المال صرف پروژه بهشت آباد

نماینده مردم شاهین شهر و میمه با توجه به وقفه ی موجود در پروژه ی بهشت آباد و تبدیل این طرح چند ساله به پمپاژ، پیگیری نمایندگان اصفهان را در رابطه با این موضوع مطرح و گفت: حرف ما این است که کار کارشناسی ای که در حدود12الی 13 سال در جهت پروژه ی بهشت آباد انجام شده و حدود 25 میلیارد تومان هزینه از بیت المال پرداخت شده است توسط یک یا دو نفر یا حتی یک مشاور ظرف یک ماه زیر سوال برود و روش تامین آب را عوض بکند. خوشبختانه در جلسه ی استانداری با حضور وزیر نیرو معلوم شد آنها هم بحث کارشناسی رو دنبال کردند ولی هنوز ما اعتماد لازم را به آنها نداریم و لذا بر موضع خودمان هستیم تا حقوق اصفهان و استان اصفهان را بتوانیم به نحوی تامین و به یقین برسانیم.

حاجی به عملکرد خوب نمایندگان اصفهان در برخورد با موضوع آب تا احقاق حقوق مردم اشاره و تصریح نمود: تصمیم قطع پروژه ی تونل بهشت آباد و طرح این موضوع با مقاومت نمایندگان اصفهان مواجه شد، در حالی که وزیر نیرو از بخشی از مطالبات و مواضعشان عقب نشینی کرد ولی ما تا آنجایی که بطور کلی از موضع خود عقب نشینی کند و مطمئن بشویم که به کار کارشناسی گردن نهاده این موضوع را دنبال میکنیم و امیدواریم که بتوان این مسیر را ادامه دهیم.

وی در پاسخ به نحوه ی پیگیری فعال نمایندگان چهارمحال در مجلس در خصوص تعطیل کردن تونل بهشت آباد گفت: بنده این موضوع را قبول دارم که نمایندگان مربوطه منسجم تر و و فعال تر عمل میکنند ولی طبیعی هست که نمایندگان استان اصفهان با تدبیر تر روی این موضوع تمرکز دارند، در این جهت انتظار ما از همکاران ذیربط در استان می باشد که بیشتر به این موضوع همت نشان دهند و می بایست نمایندگان استان اصفهان با اهمت بیشتری مسائل را دنبال بکنند.

حاجی به جلسه ی برگزار شده با حضور استاندار و نمایندگان استان اشاره و استفاده از توان نخبگان را دربررسی این موضوع موثر خواند و اظهار داشت: با توجه به مشکل بهشت آباد به عنوان یک تهدید برای استان، می توان از شرایط به وجود آمده به عنوان یک فرصت استفاده کرد. می بایست افراد نخبه و شاخص استان با هر سلیقه ای دور هم جمع شوند و در خصوص این مسئله حیاتی استان دستشان را در دست هم بگذارند و قوت هایشان را روی هم بریزند لذا آن زمان هست که می توانیم از عهده آنهایی که دوست ندارند زاینده رود دوباره زنده شود برآییم.

اتحاد مردم مناطق استان اصفهان در عبور از مشکلات آب

نماینده مردم شاهین شهر و میمه با رساندن سلام گرم به مردم شرق اصفهان، اتحاد مردم مناطق استان را با همدیگر از راههای فایق آمدن بر مشکلات خواند و افزود: به عنوان نماینده کشاورزان شمال اصفهان سلام گرم خود را به مردم شرق اصفهان از طریق این رسانه می رسانم و اعتقاد دارم تا با اتحاد بین مردم همه مناطق استان می توانیم از عهده این مشکل برآییم تا بتوانیم از این شرایط و تهدید پیش آمده در طرح بهشت آباد ان شا الله با موفقیت عبور کنیم.

 

 

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “مسئولین وزارت نیرو به کار کارشناسی گردن نهند/ تهدید بهشت آباد را به فرصت تبدیل کنیم”

  1. کیوان گفت:

    دزدان کارون همان کسانی هستند که زاینده رود را در شهر اصفهان خشکاندند و بی گمان همانان هستند که نمیخواهند آب زاینده رود به شهر اصفهان برسد تا دزدی کارون توجیه شود. اینان همان ———– هستند که پشت منافع قومیتی اصفهان میخواهند سودهای سر شاری را از تونل بهشت آباد و آب کارون به جیب بزنند

  2. کیوان گفت:

    لطفا بخاطر آب کارون بین ما و مردم خوزستان و چهارمحال دشمنی های بی سابقه ایجاد نکنید من می بینم که مردم چهارمحال و خوزستان که بسیاری از آنها ساکن اصفهان هستند ما را نابود کننده استان خود می دانند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.