سرویس: اخبار شهرستان 11:04 - پنجشنبه 25 مهر 1398

قابل توجه مسئولین محلی و شهرستانی؛

دغدغه ورزش بانوان نداشتن یک مکان اختصاصی (باغ بانوان) است

نبود مکانی مناسب و امن جهت انجام حرکات ورزشی و پیاده روی در شهر حسن آباد مورد اعتراض بانوان حسن آبادی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ اگر هر صبح و عصری سری به خیابان های دژکوه و بلوار شهرداری بزنیم مشاهده می کنیم که بانوان با پوشش کامل در حال پیاده روی هستند و این کار خیلی برای بانوان طاقت فرسا و سخت است که در کنار خیابان هایی که محل عبور و مرور وسائل نقلیه خصوصا موتور سیکلت است بتوانند به راحتی راهپیمایی و پیاده روی کنند.

خبرنگار اصفهان شرق جهت بررسی بیشتر این موضوع با چند تن از بانوان گفتگویی انجام داده است.

خواهری در این گفتگو گفت: ما بانوان حسن آبادی جهت انجام ورزش پیاده روی و حرکات ورزشی مکان مناسبی نداریم از روی ناچاری به صورت گروهی در کنار خیابان ها اقدام به ورزش پیاده روی می کنیم و این کار با پوشش کامل بسیار سخت است و انجام حرکات ورزشی نیز در برابر دیدگان مردان غیر ممکن است؛ از مسئولین می خواهیم به این مشکل رسیدگی کنند.

خواهر دیگری که در حال پیاده روی بود در این گفتگو با اشاره به موضوع ورزش بانوان گفت: اولا از شما تشکر می کنیم که این موضوع را انتخاب کردید و تا کنون کسی به فکر این موضوع نبوده است و این رویایی است که بانوان ورزش دوست حسن آبادی در سر می پرورانند و آرزویی است که می خواهند هرچه زودتر به آن برسند.

وی در ادامه افزود: بنده هر روز جهت پیاده روی مسیری را در کنار خیابان های دژکوه و شهرداری طی می کنم ولی ورزش کردن با پوشش کامل بسیار سخت است همچنین خطر عبور و مرور وسائل نقلیه در مجاورت ما نیز از موارد بسیار مهم است اگر مکانی بود دارای حصار این مشکلات حل می شد.

خواهر دیگری ضمن انتقاد از شهرداری گفت: شهرداری شهر حسن آباد در چندین نقطه شهر اقدام به نصب وسائل ورزشی و بدن سازی کرده است ولی همه ی این وسائل را در کنار جاده های پر رفت و آمد نصب کرده است و استفاده بانوان از این وسائل غیر ممکن می باشد زیرا در برابر دیدگان مردان است.

بانوی دیگری ضمن اشاره به اهمیت پیاده روی و ورزش تاکید کرد: یکی از دلائل افسردگی و پوکی استخوان در بانوان نداشتن برنامه ورزشی و حرکات ورزشی است و حتی بعضی از افراد نسخه پزشک جهت انجام حرکات ورزشی را دارند من از مسئولین می پرسم ما باید در چه مکانی ورزش کنیم؟ آیا در برابر دیدگان مردان این کار را انجام دهیم؟

وی در ادامه ضمن انتقاد از برنامه های کانون بانوان شهر حسن آباد افزود: کانون بانوان شهر حسن آباد که توسط شهرداری اداره می شود چندین سال است که فقط اقدام به برگزاری کلاس هایی مثل دوخت و دوز، عروسک سازی و خیاطی کرده است.

آیا کانون بانوان فقط محل تشکیل این کلاس ها است؟ مسئولین کانون بانوان باید از طریق معاونت اجتماعی استانداری این موارد را به جد پیگیری نماید.

خواهر دیگری نیز ضمن گلایه از نبود مکانی امن و مناسب برای ورزش بانوان گفت: اهمیت دادن به خواسته بانوان را فقط از تریبون ها می شنویم و مهمترین خواسته بانوان حسن آبادی ایجاد باغ بانوان است.

به نظر بنده راهکار این مشکل این است که برای شروع کار مسئولین می توانند یک مدرسه که دارای حیاط بزرگ است را برای این کار انتخاب کنند و وسائل ورزشی ضروری را نصب کنند تا کم کم محلی استاندارد برای این کار در نظر گرفته شود.

امید واریم مسئولین مربوطه این موضوع را جدی بگیرند و این خواسته بانوان را بر آورده نمایند به امید آن روز.

صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.