سرویس: غیر تولیدی 11:13 - پنجشنبه 25 مهر 1398

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

۱۰ درصد گوشت مرغ کشور توسط استان اصفهان تولید می‌شود

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سالانه در کشور بیش از دو میلیون تن گوشت مرغ تولید می شود که حدود ۱۰ درصد آن توسط استان اصفهان تامین می‌شود.

 به گزارش اصفهان شرق؛ زهرا فیضی اظهار داشت: استان اصفهان سالانه ۱۷۶ هزار تن گوشت مرغ تولید می کند که این تولیدات با احتساب تمامی انواع طیور به بیش از ۲۰۰ هزار تن می رسد.

وی افزود: بالغ بر۸۵۰ واحد مرغداری مجوز دار در استان اصفهان وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد آن در حال حاضر فعال هستند.

سالانه ۱۰۴ هزار تن تخم مرغ در استان اصفهان تولید می شود

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان سالانه بیش از ۱۰۴ هزار تن تخم مرغ تولید می شود که ۶۰ هزارتن آن به مصرف استان می رسد و ۴۰ هزار تن آن از استان خارج می شود.

وی با بیان اینکه سالانه در کشور بیش از دو میلیون تن گوشت مرغ تولید می شود، ابراز داشت: حدود ۱۰ درصد از گوشت مرغ کشور توسط استان اصفهان تامین می شود که از ۲۰۰ هزار تن تولید سالانه استان ۷۰ هزار تن آن از استان خارج می شود و استان اصفهان توانسته در این راستا مقام دوم تولید گوشت مرغ کشور را به خود اختصاص دهد.

مردم استان اصفهان مرغ را گران نخرند

فیضی با اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ برای هر نفر در کشور ۲۷ کیلوگرم است، افزود: طبق بخشنامه ها فروشندگان این محصول مجاز هستند تا هشت درصد به قیمت‌های کشتارگاه اضافه کنند که بر این اساس قیمت مصوب تنظیم بازار ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است و در صورت نیاز به فروش بیش از این مقدار، باید اداره صنعت و معدن موضوع را پیگیری کند تا مردم مرغ را گران نخرند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تاکید داشت: با تدابیری که در چند سال گذشته انجام شده امسال هیچگونه بیماری فوق حاد پرندگان در استان اصفهان گزارش نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه گوشت مرغ جزو کالاهای اساسی مردم است، حمایت‌هایی ازتولید کنندگان از سوی دولت انجام می شود و نهاده‌های دامی با ارز دولتی در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.