سرویس: غیر تولیدی 08:28 - دوشنبه 29 مهر 1398

پسران در انتخاب همسر به چه نکاتی توجه می‌کنند؟

یک روانشناس درباره انگیزه‌های پسران برای انتخاب همسر توضیحاتی داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ زهرا زین الدینی روانشناس و مشاور، درباره نکاتی که پسران در انتخاب همسر به آن‌ها توجه می‌کنند، اظهار کرد: ازدواج یک اتفاق بسیار مهم در زندگی هر فرد است و اگر بتوانیم فردی را انتخاب کنیم که در تمام مسیر زندگی همراه ما باشد، به تفاوت‌ها و نظرات ما احترام بگذارد تأثیر شگرفی در زندگی ما خواهد داشت.

این روانشناس بیان کرد: اکثر آقایان برای انتخاب همسر در ابتدا جذب زنانی می‌شوند که زیبا و باهوش هستند، به احتمال زیاد یکی از دلایل اهمیت انتخاب زن باهوش این است که وی می‌تواند در رابطه با وضعیت اقتصادی خانواده کمک کند، به خصوص در جامعه امروزی که مسائل مالی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌هایی که برای آقایان اهمیت دارد می‌توان به نجابت دختر و میزان اعتمادی که می‌توانند به آن فرد داشته باشند و میزان صداقت و مهربانی وی اشاره کرد.

زین الدینی با اشاره به اینکه نمی‌توان با اطمینان گفت تمام آقایان به یک شکل فکر می‌کنند، افزود: با توجه به تحقیقات می‌توان گفت زیبایی، باهوش، موفق، مهربان، صادق بودن، داشتن یک خانواده با اصالت و تربیت خوب، همراهی کردن همسر در جنبه‌های مختلف زندگی، مودب بودن، اهمیت دادن به خانواده و ارزش‌های خانوادگی، احترام گذاشتن به همسر، تحسین کردن موفقیت‌های همسر، حس شوخ‌طبعی، قوی بودن وی در برابر ناملایمات زندگی و وجود عشق و علاقه از ویژگی‌های مهمی است که مردان برای انتخاب همسر به آن‌ها توجه می‌کنند.

این روانشناس گفت: در فرهنگ کشور ما نظر خانواده برای آقایان بسیار مهم است، حتی اگر کاملا مستقل شده باشند، چون در صورت رضایت اعضای خانواده به خصوص مادر، مردان احساس اطمینان بیشتری خواهند داشت و تحقیقات نشان داده است که رضایت خانواده با موفقیت ازدواج و رضایت از زندگی زناشویی ارتباط مستقیمی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی مطرح در انتخاب همسر، میزان بلوغ فکری فرد است، ادامه داد: بلوغ فکری در انتخاب فرد تأثیر زیادی خواهد داشت، چراکه اگر فرد به بلوغ مناسب نرسیده باشد بیشتر براساس احساسات تصمیم خواهد گرفت و احتمال شکست فرد افزایش پیدا خواهد کرد.

این روانشناس بیان کرد: بهتر است مردان علاوه بر ویژگی‌های مطرح شده، سعی کنند فردی را انتخاب کنند که از نظر اجتماعی، روانی و سایر جنبه‌ها به بلوغ و پختگی کافی رسیده باشد، زیرا در غیر این صورت تعارض‌ها افزایش پیدا می‌کند.

زین الدینی خاطرنشان کرد: افرادی که به بلوغ روانی کافی نرسیده باشند، هیجاناتشان را نمی‌توانند مدیریت کنند و ممکن است از فرد مقابلشان انتظارات غیر واقع‌بینانه داشته باشند.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.