سرویس: غیر تولیدی 13:08 - سه شنبه 23 مهر 1398

صف‌های طولانی ‌در بیمارستان‌های شهرضا؛ مردم گرفتار کمبود پزشک شده‌اند

شهرضا با وجود مراکز درمانی و بیمارستانی مهجز با کمبود پزشکان عمومی و متخصص به ویژه در زمینه رادیولوژی و مغز و اعصاب روبه‌رو است و این موضوع مشکلاتی را برای ساکنان این شهر ایجاد کرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ کمبود پزشک متخصص، یکی از دغدغه‌های همیشگی نظام بهداشت و درمان کشور بوده، دغدغه‌ای که می‌تواند چالش‌های زیادی را به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار برای سلامت و درمان مردم ایجاد کند.

در شهرستان شهرضا به دلیل وجود خیران، بسیاری از مراکز درمانی مدرن و مجهز به دستگاه‌های پزشکی ایجاد شده است، اما آنچه سبب آزردگی خاطر شهروندان می‌شود. کمبود یا حتی نبود پزشکان عمومی، متخصص و فوق متخصص در رشته‌های مختلف در این شهرستان است.

صف‌های طولانی، مدت زمان کم ویزیت و دیدن همزمان چند بیمار از مشکلاتی هستند که ریشه آنها را می‌توان در کمبود پزشکان در کشور و شهرستان شهرضا یافت.

شهرستان شهرضا در کریدور طلایی شمال به جنوب کشور و بر سر راه 5 استان قرار دارد، در بروز تصادفات جاده‌ای با توجه به موقعیت استراتژیک شهرضا باید امکانات پزشکی و درمانی آن جوابگوی شهروندان و افراد حادثه دیده باشد.

شهرستان شهرضا با توجه به قرار گرفتن در جنوب استان اصفهان همواره مرجع بیماران شهرستان‌های سمیرم، دهاقان، آباده، ایزدخواست است بنابراین این حجم از بیماران ضرورت حضور بیشتر و بهتر پزشکان متخصص را می‌افزاید.

شهروندان شهرستان شهرضا و حتی بیمارانی که از شهرهای اطراف به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) مراجعه می‌کنند همواره از کمبود پزشک متخصص و و انتظار بسیار برای ویزیت پزشک گلایه می‌کنند و این امر نشان می‌دهد که تعداد پزشکان متخصص پاسخوگی نیاز درمانی مردم نیست.

مشکلات بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا در ابعاد مختلفی قابل طرح است که نیازمند همبستگی مردم، مسئولان شهری، استانی و حتی کشوری دارد.

در حال حاضر در شهرستان شهرضا در دو بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و صاحب‌الزمان(عج)، مجموعه 200 تخت بستری  فعال و حدود 40 پزشک متخصص در حوزه درمان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمات سیستم دولتی در بخش پزشکان عمومی ضعیف است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه در یکسال گذشته در حوزه درمان شهرضا با چالش‌هایی در بحث پزشک عمومی در بیمارستان‌های شهر روبه‌رو بود، اظهار داشت: در ابتدای امسال با کمبود پزشک متخصص اطفال در شهرضا مواجه شدیم و این امر به دلیل تغییر در دوره تحصیلات متخصصان اطفال بود که از 3 به 4 سال تغییر پیدا کرد و این امر سبب شد که یک خلاء پزشک اطفال در کشور، استان و شهرستان شهرضا اتفاق بیفتد و شیفت‌های بیمارستان بدون متخصص اطفال بود.

حجت‌الله تنهایی با بیان این‌که کار تخصصی اطفال بیمارستان با مطب‌ها متفاوت است، افزود: با توجه به نبود پزشک متخصص اطفال در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا دادستان شهرضا ورود پیدا کرد و جلسات تخصصی برگزار شد و در چند ماه گذشته با اضافه شدن دو پزشک وضعیت بخش اطفال شهرضا بهتر شده است.

وی با اشاره به رفع کمبود پزشک متخصص زنان در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهرضا بیان کرد: یکی از معضلات درمان شهرضا کمبود متخصص رادیولوژی در بخش دولتی است که در بیمارستان شهرضا مشهود است، بیمارستان به همین دلیل نمی‌تواند مرجع سونوگرافی و رادیولوژی خارج از سیستم باشد و یک دهه است که شهرضا با این مشکل روبه‌رو است.

بیمارستان امیرالمومنین (ع) قطب درمانی جنوب استان اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به یال جدید بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا بیان کرد: با بهره‌برداری از یال جدید بیمارستان و اضافه شدن تخت‌های بستری، این بیمارستان به یکی از 5 بیمارستان بزرگ استان اصفهان و قطب درمانی جنوب استان تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به کمبود متخصص جراح مغز و اعصاب در شهرضا گفت: با یک متخصص می‌توانیم 15 شیفت در یک ماه برای بیماران سکته مغزی و ضربه مغزی داشته باشیم.

تنهایی با اشاره به اقدامات نماینده مردم شهرضا در مجلس در راستای تأمین تجهیزات یال دوم بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا تصریح کرد: در دو ماهه گذشته بعد از ماه‌ها تلاطم در بحث تخصصی در حوزه درمان به یک آرامش نسبی رسیده‌ایم و با راه‌اندازی یال جدید وضعیت بهتر می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه رویکرد جذب پزشک عمومی در بخش دولتی و بهداشتی مناسب نیست، خاطرنشان کرد: خدمات سیستم دولتی در بخش پزشکان عمومی ضعیف است و این امر یک مشکل عمومی است.

کمبود پزشک یک دغدغه جدی برای مردم است

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به کمبود پزشک در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهرضا به خبرنگار تسنیم گفت: کمبود پزشک یک دغدغه جدی برای مردم است، بیمارستان‌های شهرضا مرجع شهرهای جنوب استان اصفهان است و نباید با کمبود پزشک روبه رو باشد.

ناصر اسدی با بیان اینکه شهرضا به واسطه توانمندی‌های خاص باید تخصص‌های لازم را در بیمارستان‌ها داشته باشد، افزود: بخشی از مشکل نا مناسب بودن تعداد پزشک به کمبود اعتبارات مربوط است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.