سرویس: غیر تولیدی 12:02 - چهارشنبه 24 مهر 1398

۱۱ موکب بقاع متبرکه استان اصفهان میزبان زائران اربعین هستند

معاون پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برپایی ۱۰ روزه ۱۱ موکب امامزادگان استان اصفهان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا خطیبی، با اشاره به برپایی  مواکب امامزادگان استان اصفهان در عراق اظهار داشت: در سال جاری امامزادگان شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، بخش جلگه و جرقویه و… برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در این مواکب علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی از جمله برپایی خیمه نماز و سخنرانی‌های مناسبتی و مذهبی با حضور روحانیون و مبلغان مذهبی، برنامه‌های دیگری در حوزه‌های فرهنگی، همچنین مراسم عزاداری و نوحه خوانی برگزار می‌شود.

معاون پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی گفت: موکب امامزاده محمد هلال بن علی(ع) در عمود 1124 کربلا، موکب امامزاده قاسم بن علی النقی(ع) در عمود 1431 برپا هستند و در کنار برنامه‌های فرهنگی و پذیرایی، پزشک و پرستار نیز در این موکب آماده خدمت‌رسانی به زوار است.

وی بیان کرد:  همچنین موکب امامزاده قاسم بن علی النقی(ع) در عمود 1431، موکب امامزاده عباس و سکینه خاتون (س) علی آباد آران و بیدگل در عمود 1119، موکب امامزاده محمد(ع) نوش آباد در عمود 285، موکب امامزاده اسحاق(ع) جلگه و جرقویه سفلی در خیابان میثم تمار کربلا، موکب امامزاده علی بن باقر(ع) مشهد اردهال در شارع روضتین کربلا و موکب امامزاده ولی بن موسی(ع) راوند کاشان در عمود 1435 از زائران پذیرایی می‌کنند.

خطیبی دباره زمان فعالیت این موکب‌ها خاطرنشان کرد:  این موکب‌ها به مدت 10 روز برپا هستند و هزینه آنها توسط خیران و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه استان اصفهان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.