سرویس: غیر تولیدی 09:15 - یکشنبه 21 مهر 1398

امام جمعه اصفهان:

باید از فرصت پیش آمده در تحریم ها در مسیر خودکفایی استفاده کرد

امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت خودکفا شدن کشور و استفاده از ظرفیت پیش آمده برای این کار، تصریح کرد: تحریم‌ها سازندگی دارد زیرا در زمان تحریم چون محروم از آنچه می‌خواهیم هستیم، دست و پا می‌زنیم که بسازیم و مستقل شویم.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مسئولان جشنواره علمی و بین‌المللی خیام با بیان اینکه در میان جوانان کشور ظرفیت‌های بزرگ از نظر علمی وجود دارد، اظهار کرد: نخبگان علمی زیادی در کشور وجود دارند که طرح‌های بسیار خاص و کاربردی ارائه دادند و لازم است از آنان حمایت شود.

امام جمعه اصفهان پیوند صنعت و جامعه علمی و نخبگانی کشور را ضرورت امروز جامعه دانست و عنوان کرد: دفتر جشنواره خیام باید بتواند ارتباط طرح‌ها و اختراعات را با صنایع ایجاد کند تا مشکلات صنعت برطرف شود.

وی با بیان اینکه ایجاد این ارتباط وظیفه همه جشنواره‌های علمی است، گفت: دبیرخانه این جشنواره باید تبلیغات بیشتری داشته باشد تا نخبگان و کسانی که ایده و طرح دارند بتوانند به راحتی با این جشنواره مرتبط شوند، از سوی دیگر مسئولان جشنواره زمینه‌ای را فراهم کند که طرح‌ها به دستگاه‌های مختلف و مسئول معرفی و بررسی شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت خودکفا شدن کشور و استفاده از ظرفیت پیش آمده برای این کار، تصریح کرد: تحریم‌ها سازندگی دارد زیرا در زمان تحریم چون محروم از آنچه می‌خواهیم هستیم، دست و پا می‌زنیم که بسازیم و مستقل شویم.

امام جمعه اصفهان در پایان با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی باور دارند که جوانان می‌توانند مشکلات کشور را برطرف کنند، گفت: رهبر انقلاب همواره تأکید دارند که جوانان باید مشکلات کشور را برطرف کنند و حتی تأکیدات ایشان به گونه ای است که برخی اتهام می‌زنند که ایشان، در حال پیر زدایی هستند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.