اصفهان شرق

ظرفیت‌های استان اصفهان باید در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی استفاده شود

کدخبر: 185591
1398/07/20 در ساعت 13:13

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس سلیمی در مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم (بخش بانوان) اظهار داشت: اصفهان شهر عالمان بزرگ و شهیدان والامقام است و خداوند را شاکریم که امروز با همت همه مسئولان این مسابقات باشکوه قابل تحسینی برگزار و برگ زرین دیگری بر کارنامه قرآنی مردم ولایت مدار و قرآن مدار این خطه افزوده شد.

وی افزود: در اهمیت تعلیم و تعلم قرآن کریم این بیان نورانی پیامبر اکرم (ص) کافی است که اگر خواهان زندگی سعادتمندانه و پایان یافتن زندگی به مانند شهیدان هستید، آموزش قرآن را در دستور زندگی قرار دهید.

مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه آموزش قرآن بسیار مهم است، گفت: این مطلب به اندازه‌ای اهمیت دارد که پیامبر اکرم (ص) خطاب به امیرالمؤمنین (ع) فرمود که «قرآن را بیاموز و به دیگران نیز آموزش بده چراکه خداوند در ازای هر حرف 10 پاداش برای تو منظور کرده است و اگر در این مسیر عمر تو به پایان رسد شهید از دنیا رفته‌ا‌ی و فرشتگان در اطراف قبر تو طواف میکنند همان گونه که مردم گرد خانه خدا طواف میکنند».

وی تصریح کرد: این فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) مدال افتخاری برای فعالان قرآنی است و بحث قرآن فقط متعلق به امت اسلام نیست بلکه کتاب جهانی است و در قرآن نیز خداوند همه دنیا را در این کتاب آسمانی خطاب قرار داده است.

سلیمی ادامه داد: برخی پیروان اقلیت‌های دینی امروز تمایل خود را به شرکت در این جلسه اعلام داشتند و از این بابت خوشحالیم که  علاوه بر پیروان قرآن دیگر دوستداران قرآن از ارامنه نیز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف وظیفه خود را تعمیق فعالیت‌های قرآنی می‌داند و فراتر از صوت و لحن و حفظ درصدد توسعه این مسابقات در رشته‌های دیگر است، اظهار داشت: پرداختن به ابعاد هنری، مفاهیم و کتابت قرآن که همه منتهی به حاکمیت سبک زندگی قرآنی در جامعه می‌شود در دستور کار مسئولان اوقاف قرار دارد.

مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که هر یک از امامزادگان مدفون در این سرزمین مزارشان باید تبدیل به قطب فرهنگی شود و بر این اساس با استفاده از ظرفیت‌های حداکثری استان اصفهان در این زمینه، این مهم باید تحقق پیدا کند.

وی با گرامیداشت یاد استاد شکوهنده استاد پیشکسوت قرآن کریم در استان اصفهان معروف به ابوالشهدا افزود: اصفهان در زمینه فعالیت‌های قرآنی نمونه بی بدیل به شمار می‌رود و در هزاران نقطه اساتید قرآنی مشغول آشنا کردن مردم با مفاهیم قرآنی هستند که نام اساتید بزرگ ایشان مانند استاد شکوهنده به چشم می‌خورد.

سلیمی ادامه داد: تحقق این اهداف مولود همراهی و علاقه مندان قرآنی است و امیدواریم از نظرات همه صاحب‌نظران بهره‌مند شویم و استقبال از دیدگاه‌های عزیزان بزرگوار استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/تسنیم