سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:12 - چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393

فرماندار اصفهان:

در حوزه سلامت مردم هیچ گونه ملاحظه ای نداریم/ برخورد شدید با متخلفان

فرهنگ سازي در حوزه سلامت و خود مراقبتي بهترين راهكار براي توسعه سلامت جامعه است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از  روابط عمومی فرمانداری اصفهان: فضل اله كفيل فرماندار اصفهان با بيان اين مطلب در جلسه كارگروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي شهرستان، افزود: با توجه به نامگذاري سال جاري به سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي از سوي مقام معظم رهبري مي طلبد در حوزه بهداشت و فرهنگ سازي در مقوله خود مراقبتي و رعايت مسائل بهداشتي، گام بزرگي در راستاي حفظ سلامت جامعه و افراد داشته باشيم.

وي با تاكيد بر برنامه ريزي در جهت گسترش چتر بهداشت و سلامت در جامعه گفت: همه دستگاهها بايستي با يك نگاه فرابخشي به سلامت و بهداشت ، با عزمي جدي و اولويت بندي مسايل در اين راستا فعاليت نمايند.

فرماندار اصفهان افزود: در حوزه سلامت جامعه و افراد هيچ گونه تعارف و ملاحظه اي با دستگاههاي مرتبط نداريم و با متخلفين بشدت برخورد خواهيم نمود.

كفيل آموزش و اطلاع رساني، فرهنگ سازي ، اقدامات ايجابي و سلبي و استفاده از ظرفيتها و توانمنديهاي غير اعتباري نظير شوراها، دهياريها، بسيج سازندگي و …را از مهمترين راهكارهاي توسعه سلامت در جامعه دانست.

در ادامه فرماندار اصفهان با تاكيد بر تشكيل كميته تخصصي، خواستار ساماندهي و برنامه ريزي مدون براي توزيع بهداشتي شير فله اي و انتقال آن به بستني فروشيها و مراكز لبني شد و همچنين مقرر گرديد به منظور مبارزه با بيماري سالك و پيشگيري از آن در مناطق شرق اصفهان، مركز بهداشت با همكاري دهياريها و بسيج تدابير لازم اتخاذ نمايد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.