سرویس: اخبار شهرستان 12:45 - پنجشنبه 04 مهر 1398

مرکز مقابله با جرایم سایبری اعلام کرد:

شناسایی و دستگیری عناصر فعال در زمینه ترویج بی حیایی و بی عفتی در کشور

مرکز مقابله با جرایم سایبری اعلام کرد: شبکه ای از عناصر فعال در زمینه ترویج بی حیایی و بی عفتی در کشور شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از مرکز مقابله با جرایم سایبری، شبکه ای از عناصر فعال در زمینه ترویج بی حیایی و بی عفتی در کشور شناسایی و دستگیر شدند.

تولید و انتشار محتوا علیه امنیت و آسایش عمومی و انتشار آن در رسانه های معاند از جمله اقدامات مجرمانه این افراد است.

دیگر اقدامات مجرمانه این عناصر به شرح ذیل آمده است:

-تلاش برای بر هم زدن امنیت ملی

-تشویق و تحریک افراد به قانون شکنی و اخلال در نظم عمومی

-نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی

-طراحی و ارائه مشاوره برای راه اندازی کمپین علیه امنیت فرهنگی و امنیتی جامعه

از دیگر اقدامات مجرمانه این افراد است.

این مرکز همچنین اعلام کرده است که در راستای مقابله با جرایم رو به گسترش بخشی از کاربران که با سواستفاده از حاشیه امن ایجاد شده حاصل از برخی ناهماهنگی‌ها و سوءمدیریت متولیان امر ساماندهی فضای مجازی کشور، دست به اقدامات ساختارشکنانه ضد امنیتی و ضد فرهنگی در این فضا زده‌ و به مقدسات توهین می کنند، سلسله اقداماتی را صورت خواهد داد.

این مرکز تاکید کرده: با وجود کم کاری های مسئولان امر در زمینه احراز هویت کاربران در فضای مجازی که منجر به جرایم گسترده در این فضا شده است، این مرکز حسب وظیفه ذاتی خود در حوزه‌های کشف، شناسایی و رهگیری کاربران خاطی در فضای مجازی، نسبت به شناسایی این عوامل مغرض و برهم‌زنندگان امنیت فرهنگی جامعه اقدام کرده و در حال حاضر و بنا بر نتایج و اطلاعات قابل توجه به دست آمده، ورود جدی خود را در برخورد و مقابله با قانون‌شکنان اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.