سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:45 - سه شنبه 16 اردیبهشت 1393

بازار خودرو به دنبال آرامش

فولادگر: صنعت خودرو باید از انحصار خارج شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو باید از انحصار خارج شده و کاملا به بخش خصوصی واگذار شود تا این صنعت در پروسه رقابت قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس، حمیدرضا فولادگر اظهار کرد: در ارتباط با افزایش غیر رسمی قیمت انواع خودرو که به نظر می‌رسد در هفته‌های اخیر در بازار رخ داده، این سوال مطرح می‌شود که اولا افزایش قیمت خودرو‌ها، مقطعی یا دائمی خواهد بود، این در حالی است که تاکنون قیمت تمام ‌شده خودروسازان بالا نرفته است که قیمت‌ها افزایش یابد.

وی اظهار کرد: هنوز قیمت حامل‌های انرژی از جمله آب، برق، گاز و حتی دستمزد‌ها نیز تاثیری بر صنایع خودروسازی نداشته که قرار باشد قیمت‌ها افزایش یابد و نکته دیگر به وضعیت بازار خودرو برمی‌گردد و اینکه این بازار این روز‌ها از آرامش برخوردار نیست و باید به نوعی این آرامش باز گردد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم سال گذشته نیز از بازار خودرو استقبال نکردند و همین مسئله تاثیر بسزایی در بازار گذاشت و تولید خودرو با افت روبرو شد و این در حالی است که امکان دارد با افزایش تولید در سال جاری و افزایش قیمت‌ها دوباره شاهد رکود در بازار خودرو باشیم.

وی از خودروسازان خواست تا در این زمینه بررسی دقیق‌تری انجام دهند.

فولادگر بیان کرد: خودروسازان همچنین باید بهره‌وری خود را افزایش دهند تا این صنعت رقابتی شود.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم مشکل صنعت خودرو ساختاری است و تا این مسئله اصلاح نشود، مسائل مالی، اقتصادی، مدیریتی و حاکمیتی حل نمی‌شود، ضمن ‌اینکه صنعت خودرو باید از انحصار خارج شده و کاملا به بخش خصوصی واگذار شود تا این صنعت در پروسه رقابت قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: ما مخالف حمایت‌های دولتی از صنعت خودرو نیستیم، اما این حمایت‌ها باید تعریف شده باشد تا این صنعت بتواند به راه خود ادامه دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.