سرویس: اخبار شهرستان 01:08 - پنجشنبه 28 شهریور 1398

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس:

ایجاد فرمانداری در شرق شهرستان اصفهان تا قبل از انتخابات آتی عملی نیست/ آمادگی کامل منطقه سجزی برای ورود بندرخشک و مرکز لجستیک

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تا پایان انتخابات آتی، به هیچ نقطه ای از کشور، فرمانداری اختصاص نخواهد داد.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به طرح سوال استفاده تبلیغاتی از خبر فرمانداری برای شرق اصفهان در بین مسئولان استان، اظهار کرد: دولت تا پایان انتخابات آتی، به هیچ نقطه ای از کشور، فرمانداری اختصاص نخواهد داد و اینکه برخی اعلام می کنند که به زودی فرمانداری به شرق اصفهان داده می شود، تا پایان سال جاری عملی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وسعت منطقه شرق اصفهان و لزوم داشتن فرمانداری برای این منطقه گفت: جمعیت بالای 200 هزار نفری شرق شهرستان اصفهان با شش بخش فعال، بیش از 180 روستای دارای دهیاری در منطقه و پتانسیل های موجود، باعث شده است که این سرزمین استحقاق داشتن چند فرمانداری مستقل را داشته و لزوم آن به خوبی احساس می شود ولی باید به صورت ویژه کارشناسان در این رابطه وارد عمل شوند تا بعدها با قوت گرفتن روند اختصاص فرمانداری به منطقه شرق اصفهان، با مشکلات تازه ای روبه رو نشویم.

وی با بیان اینکه توسعه نامتاوزن در شرق اصفهان احساس می شود، افزود: رقابت سالم در شرق اصفهان برای توسعه این منطقه مطلوب است ولی باید توجه داشت که با دادن راهکار مناسب باید توسعه متوازن را جایگزین نامتوازن ها کرد تا رشد بیشتری را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید دوباره بر لزوم فرمانداری شرق اصفهان، خاطرنشان کرد: اختصاص فرمانداری به این منطقه در آینده نه چندان دور، تاثیر مثبتی بر افزایش تعداد نمایندگان اصفهانی به مجلس از پنج نفر به شش را دارد ولی تاکید می کنم که این مورد بعد از انتخابات امسال است.

وی در رابطه با پروژه بندرخشک ادامه داد: سال های زیادی از طرح جانمایی تا راه اندازی بندرخشک در منطقه شرق اصفهان می گذرد ولی فعلا نمی توانیم خبر قطعی از مستقر شدن این پروژه بدهیم ولی سجزی به دلیل وجود راه آهن، نزدیکی به فرودگاه و عبور جاده ترانزیت، پتانسیل و آمادگی کامل برای استقرارکامل و شروع به کار پروژه بندرخشک و مرکز لجستیک را داراست.

فولادگر اظهار کرد: استقرار بندرخشک در شرق اصفهان، کمک شایانی به رفع مشکلات ناشی از بیکاری جوانان در این منطقه می کند و هر مسئولی وظیفه خود بداند که در این خصوص تلاش کند تا منطقه شرق اصفهان بهره مند از پروژه های اقتصادی شود.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.