سرویس: اجتماعی 09:17 - سه شنبه 16 اردیبهشت 1393

سد زاینده رود باز شد/ اصفهانی ها از آبان منتظر جاری شدن آب باشند

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: از چند روز پیش آب سد زاینده رود اصفهان از منطقه غرب استان باز و تا تابستان بر پیکره باغات این منطقه جاری و ساری است.

به گزارش اصفهان شرق، حسین محمد رضایی اظهار داشت:به منظور آبیاری باغات خشک شده منطقه غرب اصفهان به دستور وزیر نیرو آب سد زاینده رود باز شد.

وی بیان داشت: آب رسانی به باغات تا200 میلیون متر مکعب و نزدیکی سد نکوآباد شهرستان مبارکه انجام می گیرد که تا تابستان به مرور این آب جاری و ساری می شود.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه از حجم آب باز شده اطلاعی ندارم ، ادامه داد: این آب برای نجات باغات غرب اصفهان در حالی جاری می شود که کشاورزان این منطقه باید بدانند که با این میزان کشت برنج انجام دهند.

وی تصریح کرد: به دلیل کمبود آب کشت برنج در اصفهان ممنوع اعلام شد و کشاورزان لازم است که به کشت محصولاتی روی آوردند که با حجم کم آبیاری با کیفیت ترین محصول را بدست آوردند.

محمد رضایی اضافه کرد: باز شدن سد زاینده رود برای آبیاری باغات غرب اصفهان در حالی انجام می گیرد که از آبان ماه به مدت 30 روز سد زاینده رود برای آبیاری باغات شرق اصفهان باز می شود که در آن زمان مردم منتظر جاری شدن آب بر بستر رودخانه باشند.

وی ادامه داد: برای این منظور هم اکنون بدنبال ساماندهی بستر رودخانه در منطقه شرق اصفهان هستیم به طوری که با رفع موانع آب و چاه های حریم رودخانه و موتورخانه های اطراف این منطقه که سبب ورود کم آب بر باغات کشاورزان شرق می شود، مقابله کنیم.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: این کار برای تسهیل در جاری شدن آب بر بستر رودخانه و آبرسانی زودتر به زمین های کشاورزان شرق انجام می گیرد و از پرت بیشتر آب و نفوذ آن به عمق زمین خودداری می کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.