سرویس: اخبار شهرستان 11:15 - پنجشنبه 14 شهریور 1398

حضور معنوی مردم جرقویه در مراسمات محرم؛

اجتماع عظیم هیات های مذهبی جرقویه سفلی تا استقبال از کاروان پیاده حرم تا حرم/ گزارش

مراسم اجتماع عظیم هیات های مذهبی جرقویه سفلی در روز جمعه برگزار می شود.

به گزارش اصفهان شرق، جمعه و شنبه ششم و هفتم محرم امسال دو روز حماسی و به یاد ماندنی برای مردم و مسوولان جرقویه سفلی

گزارش جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای:

1.مراسم اجتماع عظیم هیات های مذهبی جرقویه سفلی در روز جمعه

2. استقبال و بدرقه کاروان پیاده حرم تا حرم در روز شنبه

در این جلسه که از ساعت 13:30 روز چهارشنبه 13 شهریور ماه 98 در محل نمازخانه بخشداری جرقویه سفلی برگزار شد حسن جعفری هرندی بخشدار جرقویه سفلی از مسوولان و مردم اذرخواران به پاس میزبانی مراسم باشکوه تجلیل از پیرغلامان حسینی قدردانی کرد و با اشاره به برگزاری سه دوره اجتماع هیات های مذهبی بخش در سه سال گذشته افزود: این انسجام و وحدت و حضور پر شور و با شکوه هیات ها از شهرها و روستاهای مختلف نشان از عظمت دستگاه عظیم ابا عبدالله الحسین علیه السلام دارد که با همکاری همه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت اتفاق می افتد و امسال در نظر داریم این اجتماع با عظمت در روز جمعه 6 ماه محرم در محل حسینیه اعظم شهر نیک اباد برگزار شود.

بخشدار جرقویه سفلی با بیان این که سال گذشته 5000 نفر در این مراسم حضور پیدا کردند گفت: امسال امیدواریم با همکاری شوراها و هیات ها بین 23 تا 30 هیات با جمعیتی بالغ بر 6000 نفر شکوه افزای این محفل معنوی باشند و هر کس با هر شغل و جایگاهی به هر طریقی می تواند دین خود را نسبت به تشیع و فداکاری امام حسین علیه السلام و یارانش ادا نماید.

حسینی شهردار نیک و مسوول برگزاری چهارمین دوره اجتماع هیات های مذهبی جرقویه با اشاره به این که امسال هم مانند سال گذشته افتخار میزبانی این مراسم بزرگ نصیب شهر نیک اباد شده است تصریح کرد : در این خصوص جلساتی برگزار و تدابیر لازم برای برگزاری با شکوه مراسم و خدمت رسانی و پذیرایی از عزاداران حسینی و وضع محدودیت های ترافیکی در محدوده حسینیه و تامین امکانات و خدمات مورد نیاز اتخاذ و تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام خلیل کوهگرد نماینده شورای تبلیغات اسلامی در بخش نیز در این جلسه با قرائت و توضیح پیرامون ایه 83 سوره زمر و حدیثی در باب محبت به سرور و سالار شهیدان گفت : اتش عشق به ابا عبد الله الحسین علیه السلام است که چنین اجتماعات بزرگی را رقم می زند و اگر اراده خود اهل بیت علیهم السلام نباشد خود انسان کاره ای نیست.

حجت الاسلام کوهگرد ضمن تشکر از همه هیات ها و دست اندرکاران پیشنهاد داد در مراسم تجلیل از خادمان و ذاکران حسینی در سالهای بعد علاوه بر افراد از هیات های برتر هم تقدیر شود.

علی شفیعی مسوول هیئات مذهبی جرقویه سفلی نیز به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته و برنامه های هماهنگ شده برای اجرای مناسب این مراسم از جمله انجام تبلیغات در فضای مجازی. دعوت از مسوولان شهرستان و استان و صدا و سیما و اجرای گروه های موزیک و دمامه زنی هیات ها و هماهنگی با بسیج برای انتظامات خواهران اشاره کرد و سایر اعضای جلسه نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند و مقرر شد مراسم از ساعت 10 صبح روز جمعه 15 شهریور 98 مصادف با ششم محرم الحرام 1441 برگزار و در ساعت 12:30 خاتمه یابد تا عزاداران حسینی توفیق حضور به موقع در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در سه شهر را داشته باشند.

در این جلسه همچنین هماهنگی و برنامه ریزی لازم برای استقبال و بدرقه کاروان پیاده حرم تا حرم که از مشهد مقدس راهی کربلای معلا هستند صورت گرفت و با توجه به نقش و اثر گذاری فرهنگی و معنوی حرکت این کاروان بر لزوم اطلاع رسانی به مردم منطقه جهت استقبال از کاروان انصارالحسین علیه السلام تاکید شد.

با توجه به هماهنگی های صورت گرفته این کاروان ساعت 11:30روز شنبه 16 شهریور وارد نیک اباد می شود و با استقبال و مشایعت اهالی نیک اباد و روستاهای همجوار و حضور مسوولان بخش روبروی بخشداری توقف کوتاهی خواهند داشت و سپس برای اقامه نماز و صرف ناهار راهی حسین اباد خواهند شد.

این کاروان پیاده یکصد نفره ساعت 16:30 به محمد اباد می رسد و با استقبال و بدرقه مردم و مسوولان این شهر به سمت نصراباد حرکت می کند.

مردم و مسوولان نصرابادی هم ساعت 18 در میدان صاحب الزمان علیه السلام اماده خوش امد گویی و استقبال از این کاروان می شوند تا انها را تا گلزار شهدای شهر و سپس مسجد جامع صاحب الزمان علیه السلام همراهی و شب هشتم محرم توفیق میزبانی این عزیزان را داشته باشند و صبح روز یکشنبه با بدرقه گرم خود انها را راهی کربلای سرور و سالار شهیدان نمایند.

در پایان این جلسه بخشدار جرقویه سفلی گریزی هم به اربعین حسینی و برگزاری اولین همایش بزرگ پیاده روی جاماندگان اربعین در سال گذشته زد که ببشتر جمعیت را نوجوانان و جوانان تشکیل داده بودند و افزود : به یاری خدا امسال نیز این مراسم از امام زاده شاه محمد مراد در اذرخواران تا امام زاده شاه عبد المظفر در سیان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.