سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 10:54 - دوشنبه 15 اردیبهشت 1393

مسئول اداره راه و شهر سازی جرقویه

تراکم حاشیه ای در جاده های جرقویه علیا مشهود است

مسئول اداره راه و شهر سازی جرقویه گفت: کلیه محور های جاده ی جرقویه و حاشیه های کناری آسفالت دارای تراکم مورد نیاز می باشد و شانه ی خاکی سست وجود ندارد.

چندی پیش خبرنگار اصفهان شرق در راستای برخی مشکلات پیش روی وسایل سنگین مبنی بر فرو رفتن تایر به درون خاک و گل گزارشی کوتاه ارسال کرد و از مسئولین مربوطه خواست تا اقدام به محکم سازی مسیر داشته باشند تا وسیله سنگین در پارک کنار جاده ای و توقف کوتاه، با مشکل دوچندان روبرو نشود.

این موضوع جهت پیگیری با مسئول مربوطه مطرح شد و وی در این رابطه به توضیحات بیشتر در رابطه با موضوع پرداخت.

مهندس حافظ فرقان مسئول اداره راه و شهر سازی جرقویه با اشاره به پیگیری خبرنگار اصفهان شرق مبنی بر سست بودن حاشیه های جاده ی حسن آباد- رامشه اظهار داشت: جاده ی حسن آباد به نیک آباد، در دست احداث می باشد و پیمانکار همزمان با زیر سازی جاده اقدام به تراکم بندی حاشیه های کناری جاده ها دارد و لیکن سایر جاده های این منطقه دارای 2 تا 3 متر حاشیه به صورت شانه خاکی می باشند که از تراکم بالایی برخوردار است.

وی به تراکم 95 تا 100 درصد شانه خاکی جاده ها اشاره و افزود: در زمانهای بارش باران و جمع شدن آب در شانه خاکی جاده ها، خاک های حاشیه کناری خیس می خورد و باعث ماندن اثر لاستیک های وسایل سنگین می شود ولی این خبر که لاستیک ها به طور کامل داخل زمین فرو می رود مورد قبول نیست.

حافظ فرقان با اشاره به بیابانی بودن مسیر جرقویه تصریح نمود: با توجه به محور های بیابانی مسیر جرقویه و جاده های این محور شانه سازی های مسیر به صورت لایه لایه توسط پیمانکار انجام می گیرد به طوری که هر لایه بین 15 تا 20 سانتی متر تراکم 100 در صد قرار دارد تا از هر گونه سست شدن شانه خاکی جاده ها جلوگیری شود. مسئول اداره راه و شهر سازی جرقویه دلایل فنی خود را جهت محکم بودن حاشیه خاکی جاده ها در این گفتگو اعلام داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.