سرویس: اخبار شهرستان 22:28 - جمعه 08 شهریور 1398

در آستانه ماه محرم

گردهمایی روسای هیئت های مذهبی شهر حسن آباد برگزار شد

همزمان با آغاز ماه محرم گردهمایی روسای هئیت های مذهبی شهر حسن آباد در بخشداری  جهت هماهنگی بیشتر هئیت ها در ایام عزاداری سیدالشهداء برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، در این گردهمایی سرپرست بخشداری جرقویه علیا با اشاره به اینکه ماه محرم باید درس ایثار و از خودگذشتگی به عزاداران بدهد گفت: ماه محرم فرصت مناسبی است تا فرهنگ عاشورایی را بهتر به نسل جوان منتقل کنیم

حسین صادقی در ادامه افزود: در این ایام باید چهره شهر عوض شود و با نصب بنر و پرچم و بیرق های عزا این واقعه جانسوز را به همه جهان نشان دهیم و در مراسمات از پتانسیل های جوانان استفاده کنیم و باعث جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در مراسمات عزاداری ها شویم.

فرمانده کلانتری شهر حسن آباد در این گردهمایی با اشاره به هدف از عزاداری در ایام محرم و صفر گفت: عزاداری برای سیدالشهدا باید باعث خودسازی و بصیرت در افراد شود و ما باید خدا را شاکر باشیم که در کشوری زندگی می کنیم که محبت امام حسین(ع) در دل جوانان و نوجوانان قرار داده شده است.

سروان براهیمی در ادامه یکی از اهداف دشمنان تضعیف، تحریف و از بین بردن پیام واقعه تاریخی عاشورا عنوان کرد و یادآور شد: خدا را شاکر هستیم که  عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان در این منطقه هر ساله با مشارکت بیشتر مردم و عاشقان سیدالشهدا(ع) پرشورتر از سال قبل برگزار می شود.

فرمانده کلانتری شهر حسن آباد درادامه جهت نظم و امنیت لازم در بین هئیت ها و مراسمات عزاداری نکاتی را یادآور شد:

از نصب تصاویر و شمائل غیر واقعی منصوب شده به ائمه اطهار جلوگیری شود.

ایستگاه های صلواتی باید با مجوز کلانتری و تاییدیه از شهرداری برپا شود و افراد ایستگاه ها باید مشخص باشند.

جهت حرکت هئیت های عزاداری در خیابانها باید با کلانتری هماهنگی های لازم انجام شود.

ایستگاه های صلواتی در مکانهای تعیین شده برپا شود تا باعث سد معبر نشود.

صدای بلندگوهای ایستگاه های صلواتی در حد معمول باشد و باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان نشود.

وقت اذان و اقامه نماز جماعت ایستگاه های صلواتی باید بسته باشد.

از ورود افراد مشکوک در آشپزخانه ها و محل توزیع غذا جلوگیری شود ودر صورت مشاهده هر گونه فرد مشکوک سریعا به کلانتری اطلاع دهند.

شایان ذکر است شهر حسن آباد دارای ۱۵ هئیت مذهبی است که در ایام محرم و صفر با بر پایی دستجات سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری و نوحه سرایی می پردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.