سرویس: اخبار شهرستان 01:53 - پنجشنبه 07 شهریور 1398

با محوریت شرکت قارچ یکتای سپاهان؛

نخستین جشنواره آشپزی با قارچ در اصفهان با 450 نفر برگزار شد/تصاویر

نخستین جشنواره آشپزی با قارچ در اصفهان با هدف آشنایی با خواص این ماده خوراکی در جمع شهروندان و فعالانی در زمینه تولید قارچ برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، نخستین جشنواره آشپزی با قارچ در اصفهان با هدف آشنایی با خواص این ماده خوراکی در جمع شهروندان و فعالانی در زمینه تولید قارچ برگزار شد.

مدیرشرکت برگزارکننده جشنواره، هدف از برگزاری جشنواره آشپزی با قارچ در اصفهان را، افزایش مصرف سرانه قارچ بعنوان غذای سلامتی و گامی در راستای پایدار سازی واحدهای تولیدی اعلام کرد.

علیرضا الماسی افزود: دومین جشنواره قارچ در کشور در استان اصفهان با محوریت انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ایران برگزار شد و خوشحالیم که از این طریق مردم آگاهی خوبی از این محصول ارزشمند غذایی پیدا می کنند.

وی با اشاره به اهداف این برنامه تصریح کرد: گسترش این قبیل برنامه ها با هدف افزایش مصرف سرانه قارچ به عنوان غذای سالم، افزایش سطح سلامتی جامعه و گامی در جهت پایدار نمودن واحد های تولیدی سطح کشور و منطقه است.

مدیرعامل قارچ یکتای سپاهان با تاکید بر تولید 13 هزار تنی محصول قارچ در اصفهان با 25 واحد تولیدی اظهار کرد: سلامتی و در درجه دوم رونق تولید واحدهای پرورش قارچ و اشتغال زایی می تواند از جمله موارد مهم در توسعه قارچ در کشور به شمار آید.

وی نگاه اشتغال زایی واحد های صنعتی را یکی از موارد مهم قلمداد کرد و گفت: شرکت قارچ یکتای سپاهان با بکارگیری 450 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر غیر مستقیم، قدمی راسخ در راستای اشتغالزایی را برداشته است.

دکتر حسن افشار، رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ کشورنیز از تولید ۱۲ میلیون تن قارچ در جهان خبر داد که سهم چین ۷ میلیون تن در رده اول و ایران با تولید ۱۵۲ هزارتن، رتبه ششم درجهان را دارد.

وی مصرف سرانه قارچ در کشور را ۲/۱ تا ۵/۱ کیلو اعلام کرد که در مقایسه با کشورهای دیگر پایین است و بنظر می رسد در معرفی این محصول ارزشمند به هموطنان، قصور کرده ایم.

افشار در ادامه، از تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ در سال جاری خبر داد.

زهرا سعیدی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه حضور یافت و گفت: مبنای خدمت این است که مردم به راحتی بتوانند شغل ایجاد کنند و به راحتی زندگی سالمی داشته باشند.

وی تاکید کرد: بی عدالتی ها مردم را آزار می دهد و باید تلاش کرد که کشور از تبعیض ها دور شده و از نخبگان و منابع نیروی انسانی به راحتی و شیوه صحیح بهره برد.

سعیدی افزود: باید به گونه ای قدم برداشت که اقتصاد کشور از وابستگی به نفت دور شود تا شاهد پیشرف باشیم.

 

نفرات اول تا سوم جشنواره
نفر اول حسین مومنی👈قرمه سبزی با قارچ و برنج لنجان
نفر دوم سید محمد صیدایی👈کته قالبی با قارچ
نفر سوم حسین امینی خواه بریانی با قارچ
ازبرگزیدگان جشنواره هستند که جوایز را برنده شدند طبق اعلام پوستر برنامه

—————————-

شرکت قارچ یکتای سپاهان در سال 1382 فعالیت خود را در زمینی به مساحت 2 هکتار واقع در 60 کیلومتری شرق اصفهان و در شهر محمدآباد جرقویه آغاز نمود.

در بدو تأسیس فعالیت این شرکت تنها در زمینه تولید قارچ خوراکی دکمه ای خلاصه می شد. با گسترش فعالیت های شرکت در راستای اشتغال زایی پایدار بخش جرقویه سفلی، برای اولین بار در منطقه مرکزی ایران، موفق به تولید کمپوست بلوک مکانیزه با بهترین کیفیت با دستگاه های ساخت داخل و تولیدات دیگری نیز از قبیل تولید بذر قارچ(اسپان)، خاک پوششی و انواع محصولات قارچ فرآوری شده (بلنچ قارچ، قارچ خشک، ترشی قارچ و…) نیز به تولیدات این شرکت اضافه شد. و درحال حاضر شرکت قارچ یکتای سپاهان به عنوان بزرگترین تولید کننده کمپوست بلوک مکانیزه ، بذر(اسپان) ، قارچ خوراکی، قارچ فرآوری و خاک پوششی درمنطقه مرکزی ایران با اشتغالزایی 400 نفر به صورت مستقیم و حدود 2000 نفر غیر مستقیم مشغول فعالیت می باشد.

این شرکت از لحاظ افزایش حجم تولید سالیانه، تنوع محصولات و صادرات ازپیشگامان صنایع غذایی و همچنین اقتصاد مقاومتی بوده و همواره سعی برآن داشته که محصولات خود را با حفظ معیارهای کیفی و با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و رعایت بهترین روش های تولیدی، به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید.

این شرکت موفق به دریافت تندیس کارآفرین برتر و همچنین دریافت تندیس واحد اقتصادی نمونه در گروه شرکت های تولیدی از سوی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و استانداری اصفهان و همچنین موفق به اخذ لوح تقدیر کشاورز نمونه از سوی جهادکشاورزی شهرستان اصفهان می باشد.

از جمله افتخارات شرکت قارچ یکتای سپاهان دریافت گواهی نامه های استاندارد مدیریت کیفیت، زیست محیطی، کیفیت غذایی، بهداشت مواد غذایی، ایمنی و بهداشت، گواهی نامه حلال، گواهی ثبت برند از سازمان ثبت اسناد و مالکیت معنوی، واحد تولیدی نمونه، کارآفرین برتر، مدیریت بازاریابی، مدیریت فروش، خدمات پس ازفروش وآموزش، مدیریت روابط عمومی و…. می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.