سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 10:38 - دوشنبه 15 اردیبهشت 1393

معاون عمرانی فرمانداری در گفتگو با اصفهان شرق:

جاده حادثه خیز هرند به کوهپایه در انتظار تخصیص بودجه مانده است

معاون عمرانی فرمانداری گفت: محور هرند به کوهپایه از اولویت های دولت در شرق اصفهان می باشد که در جهت رفع خطرات این محور منتظر تخصیص بودجه هستیم.

کریمزاده معاون عمرانی فرمانداری اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار اصفهان شرق در هرند مبنی بر میزان تاثیر حضور شهدای گمنام در جامعه های کوچک شهری اظهار داشت: فرمایشی رهبر انقلاب با این مضامین دارند که جنگ گنجیه است و در داخل این گنجینه دُر و مروارید اساسی شهدا هستند. شکی نیست که هر کجا بوی شهید، نام شهید و خاطره ای از شهید وجود داشته باشد همه مولفه های فرهنگی که معمولا برای یک جامعه در نظر می گیرند در آن جامعه وجوده خواهد داشت و همین مولفه هاست که فرهنگ مردم را می سازد و تثبیت می کند.

وی با مهم خواندن حفظ یاد شهدا و انتقال آن به نسل های بعدی گفت: وقتی به یاد و نام شهید نزدیک می شویم با نامهای دیگری که به گوشمان می رسد تفاوت ماهوی و حتی شکلی در ذهن و اعمال ما بوجود می آید و این امر موجب تحرک بخشی و پیشرفت جامعه خواهد شد. حرکتها و برنامه ها اهداف و ارزشهایی است که شهدای گرانقدر ما برای آن قدم زدند و برای آن ایثارگری کردند.

کریمزاده نشر فرهنگ ایثار را وظیفه همه قسمت ها دانست و خاطرنشان کرد: هر چه این فرهنگ ایثار و شهادت بوسیله دست اندرکاران، مسئولین، شاعران، ادیبان و نویسندگان بیان، نوشته و بازگو شود و به وسیله هنرمندان به نمایش در عرصه های مختلف درآید، زمینه حرکت رو به جلو و نزدیکی به عدالت و ارزش های دینی جامعه و مردم را فراهم می کند.

این مقام مسئول فرمانداری با اشاره به درخواست مردم درتکمیل محور هرند به کوهپایه افزود:

از جمله پروژه هایی که برای شرق اصفهان پیش بینی شده و جزء نقاطی بوده که دولت هم به آن معطوف شده و در لیست اولویتهای شرق اصفهان قرار گفته بحث دو بانده کردن کوهپایه به هرند می باشد ولی محدودیتهای اعتباری مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی به زیر سازی قسمتی از این محور به همت شهرداری هرند اشاره و گفت: قسمتی از جاده هرند تا یک کیلومتر بعد از پل راه آهن زیر سازی و آماده سازی شد و بحث آسفالت توسط راه و شهرسازی بعد از زیرسازی کامل شهرداری انجام خواهد گرفت.

کریمزاده به ردیف بودجه پروژه ها اشاره و بیان کرد: منتظر تخصیص بودجه هستیم تا راه و شهرسازی از طریق پیمانکار که انتخاب می کند بتواند وظیفه ذاتی خود را برای کاهش یکی از نقاط تاثیر گذار و حادثه خیز شرق اصفهان یعنی جاده هرند – کوهپایه به انجام برسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان انجام و اتمام پروژه گفت: کارهای ابتدایی و طراحی انجام شده منتظر کمیته برنامه ریزی شهرستان هستیم تا میزان تخصیص که باید به این امر اختصاص داده شود را برآورد اولیه کند تا راه و شهرسازی دارد را باید بیان کند ما براورد اولیه داریم که حداکثر مدت دو سال کار به انجام برسد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.