سرویس: اخبار شهرستان 01:48 - سه شنبه 05 شهریور 1398

مدیر موسسه خیریه امام مبین اصفهان:

توزیع بیش از 4 هزار بسته نوشت افزار به مناطق محروم شرق اصفهان/ مهر امسال با ورود هیئت های مذهبی کریمانه می شود

مدیر موسسه خیریه امام مبین اصفهان از توزیع بیش از چهار هزار بسته نوشت افزار در بین دانش آموزان مناطق محروم شرق اصفهان و حاشیه شهر اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اهمیت کار فرهنگی اظهار کرد: کار فرهنگی در راستای اعتقادات وظیفه ماست و همه کسانی که دغدغه انقلاب دارند باید کار فرهنگی و خدمت صادقانه به هموطنان نیازمند را در راس کار خودشان قرار دهند.

مدیر عامل موسسه خیریه امام مبین اصفهان ضمن تاکید به اینکه خیریه ها باید مشوق مردمی برای جمع آوری کمک به نیازمندان در زمینه های فرهنگی باشند، افزود: موسسه مردمی امام مبین به لطف بعضی نهادها و مشارکت مردمی تا این لحظه قدم های خوبی برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی و علمی برداشته است و ایده چاپ دفتر اسلامی به زودی در این موسسه کلید می خورد.

وی حمایت از علم و دانش و در راس آن کمک به دانش آموزان را یکی از اهداف موسسه نام برد و گفت: حدود پنج سال از توزیع بسته های نوشت افزار در تعداد بالای دو هزار می گذرد و به لطف خدا توانسته ایم از اواسط شهریور این بسته ها را در مساجد مناطق محروم شرق اصفهان و حاشیه شهر اصفهان توزیع کنیم تا به صورت ویژه به دست دانش آموزان نیازمند برسانند.

حجت الاسلام صادق زاده بیان کرد: محوریت توزیع بسته های نوشت افزار موسسه با مساجد روستا و شهرهاست و امسال نیز مساجد طرح قرارگاه مهر و امید که شامل 114 مسجد می باشد را همراه خود خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح ایجاد کارگروه‌های مشخص و منسجم جهت ارتباط مردم با هم در مساجد محل و رسیدگی به امور همدیگر است، عنوان کرد: بستر حمایت باید به سمت و سوی معرفت و معنویت سوق داده شود و در این مسیر علاوه بر مساجد، هیئت های مذهبی نیز بستر مهمی برای این منظور قلمداد می شود.

مدیر عامل موسسه خیریه امام مبین اصفهان متذکر شد: براورد ما توزیع بیش از 4 هزار بسته نوشت افزار در اواسط مهر ماه امسال به دست دانش آموزان نیازمند است و سعی کرده ایم در امتداد مسیر توزیع خیران را همراه کنیم تا بتوان به میزان دو برابر بسته هدیه، نوشت افزارهایی توسط خیران روستاهای مناطق محروم نیز به طرح اضافه کنیم.

طرح «هر هیئت مذهبی یک مدرسه» را رونق بخشیم

وی با اشاره به اینکه ماه محرم فرصت خوبی برای توسعه ظرفیت خیران به سمت مسائل فرهنگی اجتماعی است، گفت: به دلیل اینکه در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس هستیم، هیئت های مذهبی می توانند به صورت نمادین، به جذب خیران و جمع آوری کمک ها برای دانش آموزان محروم، اقدام کنند تا در کنار عزاداری حسینی، کمک به نیازمندان نیز پر رنگ شود.

حجت الاسلام صادق زاده با تاکید بر اینکه طرح «هر هیئت مذهبی یک مدرسه» را رونق بخشیم، افزود: هیئت های مذهبی به دلیل حضور خیران، بستری مهم برای کار فرهنگی هستند و در کنار جمع اوری نذری مردم برای امام حسین که از جایگاه بالایی برخوردار است، می توانند به شناسایی مدارس مناطق محروم اقدام کرده و در حرکتی زیبا، کمک های دیگری را در راستای تامین نوشت افزار برای دانش آموزان محروم جمع اوری کنند.

وی ادامه داد: سعی کنیم در اقدامی خیرخواهانه، اجازه ندهیم که دانش آموزی به دلیل نداشتن پول، ترک تحصیل کند.

مدیرعامل موسسه خیریه امام مبین اصفهان خاطرنشان کرد: موسسه امام مبین همراه هیئت های مذهبی حرکت کرده و اگر هیئتی برای تامین نوشت افزار دانش اموزان پیش قدم شد، موسسه در تامین بخشی از بسته های حمایتی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.