سرویس: اخبار شهرستان 00:32 - شنبه 02 شهریور 1398

استاندار اصفهان:

اجرای فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی در شرق اصفهان

استاندار اصفهان گفت: منطقه ویژه شرق اصفهان مصوبه هیأت دولت را دارد اما اجازه فعالیت به صنایع آب‌بر یا آلاینده در این طرح داده نمی‌شود و این صنایع باید بیشتر مبتنی بر فناوری‌های برتر و همراه با کارآفرینی و اشتغال زیاد باشند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان،  عباس رضایی در شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: این خطه همچنان با مشکل خشک‌سالی و کمبود منابع آبی مواجه است به همین دلیل طرح‌های آب‌بر مورد موافقت مدیریت استان قرار نمی‌گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به بررسی ۱۰۱ طرح و مصوبه که از سوی کارگروه امور زیربنایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی مطرح شد، اظهار داشت: از بین این طرح‌ها با ۹۰ مورد موافقت و با ۱۱ مورد مخالفت شد.

وی ادامه داد: طرح‌های معدودی که مورد مخالفت قرار گرفتند موارد آب‌بر بودند یا به دلایلی مانند در مسیر سیل قرار داشتن رد شدند.

رضایی با تأکید بر این‌که اکثریت این طرح‌ها مورد تصویب قرار گرفت، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که استان سرمایه‌گریز نیست و اگر با مواردی مخالفت می‌شود برای حفظ سلامتی و ایمنی مردم و مساله کم‌آبی است.

استاندار اصفهان با بیان این‌که امروز طرح‌های توسعه گلخانه‌ای و گردشگری و منطقه ویژه اقتصادی شرق اصفهان در جلسه شورای برنامه‌ریزی تأیید شد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه شرق اصفهان مصوبه هیأت دولت را دارد اما اجازه فعالیت به صنایع آب بر یا آلاینده در این طرح داده نمی‌شود و این صنایع باید بیشتر مبتنی بر فناوری‌های برتر (های‌تک) و همراه با کارآفرینی و اشتغال زیاد باشند.

وی به تأیید سامانه یکپارچه آماری در این جلسه اشاره و اضافه کرد: این سامانه برای استان بسیار مفید است و برخی مسؤولان دیدگاه‌هایی درباره آن از جمله نحوه دسترسی و پایش آن داشتند که مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این نظرها را جمع‌بندی کند تا موضوع در جلسه آینده مورد تصویب نهایی قرار گیرد.

در این جلسه عنوان شد که منطقه ویژه اقتصادی در شرق اصفهان که دارای مصوبه هیات دولت در وسعت سه هزار و ۸۵۰ هکتار است، فاز نخست آن در یک هزار هکتار اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.