سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 01:35 - سه شنبه 29 مرداد 1398

همزمان با روز عید برگزار می شود؛

بازسازی واقعه غدیرخم در شرق اصفهان

واقعه غدیرخم در قالب حرکت کاروان و اجرای نمایش در شرق اصفهان و در بخش جرقویه سفلی بازسازی می شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام خلیل کوهگرد در جلسه هماهنگی بازسازی واقع غدیر در شرق اصفهان با بیان این که واقعه غدیر فراتر از یک حادثه تاریخی و دارای یک مبنای محکم اعتقادی در راستای تحقق عینی رسالت آخرین پیامبر الهی است، اظهار کرد: واقعه غدیر خم یک امانت الهی و احیای ان چنگ انداختن در صورت شیطان است و اهمیت بسیار بالایی دارد.

نماینده شورای تبلیغات اسلامی در جرقویه سفلی تصریح کرد: می‌طلبد  هر کس در حد توان خود در این زمینه  قدم بردارد و با قلم و قدم و کمک مالی و حضور درصحنه جهت با شکوه شدن این مراسم دین خود را ادا کند.
همچنین حسن جعفری هرندی در زمینه اهمیت این روز مهم گفت: از هر منظری که نگاه کنیم عید سعید غدیر که روز اکمال دین و اتمام نعمت است دارای اهمیت والایی است و لازم است به نحو مطلوب این واقعه مهم تبیین و تشریح شود.
بخشدار جرقویه سفلی تصریح کرد: همه ساله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌ای تحت عنوان بازسازی واقعه غدیر در قالب فیلم و نمایش و… در چند نقطه از کشور برگزار می‌کند که امسال این افتخار نصیب ما شده و این برنامه به همت سپاه ناحیه امام علی علیه‌السلام و حوزه مقاومت بسیج امام سجاد علیه‌السلام در بخش جرقویه سفلی و  به میزبانی شهر نصرآباد برگزار می‌شود.
وی عید سعید غدیر خم را افتخار و سند حقانیت شیعه برشمرد و با تأکید بر این که باید دیدگاهمان به این موضوع یک دید زیربنایی و اعتقادی باشد، افزود: هر فردی با هر مسئولیتی که دارد در چارچوب شرع و قانون امکانات و تجهیزاتی را که در اختیار دارد جهت برگزاری با شکوه این مراسم به کار گیرد.

در ادامه سید مهدی عرب در خصوص این برنامه مهم و اثرگذار با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تبیین مفاهیم دینی برای اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان در قالب فعالیت‌های جذاب و هنری گفت: مراسم با اجتماع اقشار مختلف مردم متدین و علوی شرق اصفهان به‌ویژه اهالی ولایتمدار منطقه جرقویه و شهر نصرآباد از ساعت 17:30 روز سه‌شنبه 29 مرداد 98 مطابق با 18 ذی‌الحجه از مقابل مسجد جامع صاحب‌الزمان علیه‌السلام نصرآباد آغاز و با پیوستن کاروان ویژه و انجام طواف دور کعبه نمادین جمعیت در معیت کاروان به سمت محل اصلی اجرای برنامه حرکت می‌کند.
جعفری فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) تصریح کرد: در کنار پارک امام رضا علیه‌السلام و مدفن شهدای گمنام فضایی با غرس نخل و مناظر دیگر فراهم شده که برنامه اصلی در قالب نمایش مستند و تاریخی به مدت 45 دقیقه در آن محل اجرا و سپس سایر برنامه‌های تدارک دیده شده تقدیم و با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و مراسم نورافشانی و توزیع اطعام غدیر مراسم پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.