سرویس: اخبار شهرستان 22:02 - شنبه 19 مرداد 1398

در شورای هماهنگی هیئت های مذهبی شهر حسن آباد مطرح شد؛

جشن های ولایت و غدیر با مشارکت خود جوش مردم و هیئت های مذهبی در مساجد برگزار شود

رئیس شورای هیئت های مذهبی شهر حسن آباد گفت: امسال جشن های ولایت و غدیر با مشارکت عمومی مردم و هیئت های مذهبی با محتوی دینی و رنگ و بوی غدیری در همه نقاط شهر با شکوه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، جلسه هماهنگی شورای هئیت های مذهبی شهر حسن اباد با حضور اعضای این شورا و مسئولین محلی در شهرداری شهر حسن آباد جهت هماهنگی و هر چه با شکوه برگزار کردن جشن های ولایت و غدیر برگزار شد.

ستاد برگزاری جشنهای عید سعید غدیر خم و دهه امامت ولایت در شهر حسن آباد تشکیل شد.در این جلسه که با حضورروحانیون، رواسای هیئت های مذهبی و مسئولین محلی برگزار شد، حاضرین به بیان نقطه نظرات خود در مورد هرچه باشکوه برگزار شدن عید سعید غدیر خم تاکید کردند. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد جمشیدی امام جماعت مسجد حسینیه شهر حسن آباد

عید غدیر را یکی از مهمترین اعیاد مسلمین وشیعیاندانست و بیان کرد: همه شیعیان باید در ترویج فرهنگ غدیر همچون فرهنگ عاشورا،فرهنگ فاطمی وفرهنگ مهدویت تلاش وهمت داشته وبا ایجاد شور و نشاط اجتماعی ،توطئه دشمنان را همچون گذشته خنثی کنند.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر جرقویه علیا نیز با تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر افزود:

همه باید جهت معرفی فرهنگ غدیر تلاش کنیم استفاده از منبر مساجد، ایده هنرمندان و سخنرانی مبلغین و مداحان می تواند در معرفی فرهنگ غدیر موثر باشد.

حجه السلام مالمسلمین سید حسن فاطمی در ادامه در خصوص مراسمات مذهبی اظهار داشت: مناسبت‌های مذهبی هر کدام فلسفه و ویژگی خود را دارند برای نمونه در محرم قصه احساسات برجسته است و با غدیر فرق دارد و جنبه احساسی محرم را ندارد که باید در برنامه‌ها به آن توجه کرد.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی منطقه جرقویه نیز در سخنانی با اشاره به لزوم تبلیغ فرهنگ غدیر گفت: یکی از روش های تبلیغ فرهنگ غدیرنام گذاری معابر با محتوای ولایت و غدیراست تا کلمه غدیر در فکر جوانان ثبت شود.

راهکاردیگر در تبلیغ فرهنگ غدیر در بین جوانان و نوجوانان برگزاری مسابقات فرهنگی در مراسم جشن غدیر و دادن هدیه به آنهاو دعوت از سادات منطقه و  برگزاری پیاده روی سادات در روز عید غدیر در شهر و تجلیل از آنها.

در پایان شهردار شهر حسن آباد نیز از مشارکت شهرداری دربرگزار کردن جشن های غدیر خبر داد و افزود:شهرداری و شورای اسلامی شهر در حد توان در برگزار کردن هر چه با شکوه جشن های غدیر در نقاط مختلف شهرمشارکت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.