سرویس: اجتماعی 21:48 - شنبه 19 مرداد 1398

با این مطلب از مِستر بلیط همراه باشید؛

بهترین مراکز خرید اصفهان را بشناسید

با این مطلب از مِستر بلیط همراه باشید تا با بهترین مراکز خرید اصفهان آشنا شوید.

به گزارش اصفهان شرق، اصفهان یکی از شهرهای تاریخی و بسیار زیبا در ایران است که به آن لقب نصف جهان را داده اند. اصفهان با آثار تاریخی بی‌شمارش و رودخانه ای به نام زاینده رود از زیبایی بی حد و وصفی برخوردار بوده و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اما اصفهان از مراکز خرید متفاوتی نیز بهره مند است. با این مطلب از مِستر بلیط همراه باشید تا با بهترین مراکز خرید اصفهان آشنا شوید.

قبل از آنکه به سراغ مراکز خرید اصفهان برویم بد نیست تا مختصری درباره‌ی این شهر کهن و زیبا صحبت کنیم.

اصفهان که از گذشته تا کنون با نام‌های فراوانی چون جی، صفاهان، گابا، گابیان، اسپادانا، … خوانده می‌شده، شهری بسیار کهن در فلات مرکزی ایران است. اصفهان از غرب و جنوب به کوه‌های زاگرس و از شمال و شرق به کویر منتهی می‌گردد. رودخانه‌ی زاینده رود که از زردکوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد از میانه‌ی شهر عبور کرده و به زیبایی آن می‌افزاید. زاینده رود در حقیقت بزرگ‌ترین رود فلات مرکزی ایران به شمار می‌رود.

آب و هوای اصفهان معتدل و خشک محسوب می‌شود. حداکثر کمینه‌ی دما در سال منفی  ۱۸ و حداکثر بیشینه‌ی آن ۳۹ درجه‌ی سانتی گراد گزارش شده است. افرادی که قصد سفر به اصفهان را دارند از اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه مطلوب‌ترین آب و هوا در این شهر را شاهد خواهند بود. به دلیل قرارگیری در مرکز کشور، اصفهان شهری سهل الوصول تلقی می‌شود. مسافران به غیر از اتومبیل شخصی، می‌توانند از هواپیما، قطار و اتوبوس به این شهر سفر کنند. بلیط قطار اصفهان از تمامی شهرهای ایران توسط شرکت‌های ریلی به مسافران ارائه می‌گردد.

در عین حال که قطار وسیله ای ایمن و راحت برای سفر به حساب می‌آید، اتوبوس نیز گزینه ای مناسب به شمار می‌رود. شرکت‌های مسافربری بلیط اتوبوس اصفهان را با سرویس‌های منظمی با اتوبوس VIP به اصفهان عرضه می‌کنند. از تهران اما این سرویس‌ها با تکرار پذیری بیشتری انجام می‌شوند. بنابراین مسافران دغدغه ای برای سفر با اتوبوس به این شهر زیبا نخواهند داشت.

در طول سال‌های گذشته خرید اینترنتی بلیط سفر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شده و به طور کلی به پروسه‌ی سفر سهولت بخشیده است. اما در صورت تمایل به خریدی مطمئن می‌بایست از وب‌سایتی مطمئن استفاده کرد. مِستر بلیط یکی از با سابقه ترین و معتبرترین سامانه‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار است. در مستر بلیط می‌توانید لیستی از ارزان‌ترین بلیط‌ها در مسیرهای پرتکرار مانند بلیط اتوبوس تهران اصفهان را مشاهده و به آسانی خریداری نمایید.

مراکز خرید اصفهان

مراکز خرید در اصفهان تمام سلایق را پوشش می‌دهند؛ چنانچه به بازارهای سنتی علاقه مند بوده و یا طرفدار مراکز خرید مدرن باشید، اصفهان گزینه‌های جالب توجهی را به شما پیشکش می‌کند.

بازار اصفهان

بازار اصفهان را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای خاورمیانه دانست. بازار بزرگ اصفهان که در میدان نقش جهان واقع شده از بخش‌های متفاوتی مانند بازار قیصریه تشکیل شده است. این بازار با سر دری بسیار زیبا و چشم نواز یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر اصفهان است. در بازار اصفهان تمامی اقلام مورد نیاز را در کنار سوغاتی‌های اصفهان می‌توان یافت. این بازار تا مسجد جامع اصفهان امتداد یافته است.

سیتی سنتر اصفهان

مجتمع تجاری شهر که به قلب شهر نیز شهرت دارد، بزرگ‌ترین مرکز خرید اصفهان است که در جنوب شهر و اتوبان شهید دستجردی قرار دارد. این مجتمع تجاری از هفت طبقه، دو طبقه پارکینگ و پنج طبقه تجاری تشکیل شده است. مجموعه دارای دو فود کورت، شهربازی سرپوشیده، مجموعه‌های سینمایی، سالن کنسرت، سالن تئاتر، سالن‌های ورزشی و پارکینگی با ظرفیت ۵۵۰۰ خودرو می‌باشد. مجموعه‌ی سیتی سنتر را می‌توان کامل‌ترین مرکز خرید در اصفهان دانست.

مجتمع پارک اصفهان

مجتمع پارک یکی از مراکز خرید مدرن اما در عین حال قدیمی شهر اصفهان محسوب می‌شود. مجتمع پارک با مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع از ۴۰۰ فروشگاه، اعم از فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، ساعت، اسباب بازی، لوازم موسیقی، لوازم آرایشی، … برخوردار است. این مجموعه از فضای سبزی مناسب نیز بهره مند است و در مجموع تجربه‌ی دلپذیری از گذر زمان و خرید را رقم می‌زند. مجتمع پارک در خیابان چهارباغ بالا اصفهان قرار دارد.

مجتمع تجاری کوثر

مجتمع تجاری اداری کوثر یکی از اولین مراکز خرید مدرنی بود که در اصفهان و در نزدیکی بافت تاریخی این شهر احداث گردید. این مجموعه از ۴۵۰ واحد تجاری و پارکینگ طبقاتی کارآمد برخوردار است و اقلام متفاوتی از جمله طلا، نقره، جواهرات، کیف و کفش و پوشاک را در خود جای داده است. مجتمع تجاری کوثر در جوار سی و سه پل و ابتدای خیابان چهارباغ بالا قرار دارد.

مجتمع تجاری مارتین

مرکز خرید مارتین را می‌توان محلی مناسب برای خرید ظروف نقره، ساعت، لباس‌های اسپرت، زیورآلات و کفش دانست. مارتین در محله‌ی جلفا و در کوچه‌ی کلیسا وانک اصفهان واقع شده است.

از دیگر مراکز خرید معتبر اصفهان می‌توان به مجتمع تجاری ارکیده، بازار سپاهان، ارگ جهان نما، مجتمع تجاری نوژان، بازار حکیم و بازار هنر اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.