سرویس: تولیدی » خبر پوششی 06:23 - یکشنبه 14 اردیبهشت 1393

با حضور مسئولین استان اصفهان

هنرستان انقلاب اسلامی بن رود افتتاح شد

به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم هنرستان انقلاب اسلامی بن رود افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: این هنرستان بامساحت 4690متر مربع و زیربنای 1850 متر مربع بااعتباری بیش از 1میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

در آیین بهره برداری از این هنرستان دکتر کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مهندس سجاد مدیرکل نوسازی مدارس استان و صادقی بخشدار، توسلی رئیس اداره آموزش و پرورش و دیگر مسئولین حضور داشتند.

قاسم زاده

درابتدا قاسم زاده مسئول معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ضمن خوش آمد گوی به مدعویین و بیان مطالبی در مورد بزرگداشت هفته معلم از کلیه مسئولین که در احداث و راه اندازی این هنرستان همکاری داشتند تشکر و همچنین چکیده ای از مشکلات این هنرستان را بیان و اظهار داشت: هنرستان انقلاب اسلامی در سال 1381 با یک رشته تعمیر خودرو با 9 نفر هنرجو و به صورت ضمیمه دبیرستان انقلاب اسلامی شروع به کار نمود ولی در حال حاضر با رشد 2200 درصدی آمار هنرجویان به عنوان بزرگترین واحد آموزشی منطقه بن رود با 201 هنرجو در قالب 13 کلاس شناخته می شود.

وی به رتبه اول در سال تحصیلی 92-1391 این هنرستان با افزایش 108 درصدی جذب هنرجویان در استان اشاره و گفت: در سه سال اخیر هنرستان انقلاب اسلامی با بیش از 90 درصد فارغ التحصیل عملکرد بسیار خوبی در زمینه آموزش داشته است. پیامد این درصد قبولی بالا، قبولی در حدود 60 درصدی هنرجویان این هنرستان در دانشگاه ها ی دولتی و مراکز آموزش عالی در طی سال های اخیر بوده است ، تا جایی که در رشته امور دامی طی دو سال بیش از 95 درصد هنرجویان این هنرستان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته شده اند. همچنین در مسابقات مختلف علمی هنرجویان این هنرستان فعالیت گشترده ای دارند، از جمله در دو سال متوالی در رشته تعمیرموتورتراکتور هنرجویان این هنرستان حائز رتبه اول استانی و دوم وسوم کشوری شده اند.

قاسمی زاده با توجه به وجود پتانسیل بسیار بالای منطقه در خصوص جذب گردشگر داخلی و خارجی به دارا بودن رشته های مرتبط با گردشگری اشاره و بیان نمود: هنرستان انقلاب اسلامی در نظر دارد رشته های مرتبط با صنعت گردشگری را در این واحد آموزشی دایر نماید که برای این مهم نیاز به اعتبارات و تجهیزات ویژه دارد.

این مقام مسئول نبود فضای آموزشی را از معضلات آموزشی خواند و خاطرنشان کرد: در سال های اولیه بزرگترین معضل هنرستان نبود فضای آموزشی مناسبب و کمبود تجهیزات آموزشی بود و ساختمان فعلی با توجه به اینکه در ابتدا برای احداث هنرستان دخترانه طراحی شده است، فاقد فضاهای کارگاهی مناسب برای رشته های برق – مکانیک – تاسیسات – جوشکاری و تراشکاری و … می باشد و نظر به وجود یک قطعه زمین با کاربری آموزشی در مجاورت هنرستان، این هنرستان خواهان الحاق این قطعه زمین به هنرستان می باشد که برای ساخت سوله و فضاهای کارگاهی مورد نیاز استفاده گردد. همچنین با توجه به نوساز بودن واحد آموزشی و عدم تکمیل ساختمان هنرستان(از نظر سیستم های سرمایشی، اعلام حریق، دوربین مداربسته، سیستم صوتی و فرش نمازخانه و مهمتر ازهمه تابلوهای هوشمند کلاسها و کارگاهها) تا این لحظه تجهیزات کارگاهی در اختیار هنرستان قرار نگرفته است که از مسئولین محترم خواهشمندیم ، اقدامات لازم را به عمل آورند.

مسئول معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی گلخانه درراستای تاسیس این واحد آموزشی تصریح نمود: در سال تحصیلی جاری، مسئولین هنرستان با مساعدت و همکاری اداره ی آموزش و پرورش بن رود، اقدام به احداث یک واحد گلخانه در مساحت 500 متر مربع نمودند، که این گلخانه هم اکنون در حال بهره برداری می باشد. هزینه احداث این گلخانه بالغ بر سی و پنج میلیون تومان می باشد که هنرستان تمام میلغ یاد شده را بدهکار می باشد، در ضمن با توجه به تجربه خوب و موفق مرحله اول در صورت حمایت مسئولین و تامین اعتبار مورد نیاز، هنرستان آمادگی اجرای فاز دوم و توسعه فضای گلخانه جهت اجرای رشته های پرورش قارچ و گلهای زینتی و گیاهان دارویی را دارد.

Vater-Mark5665656565

درادامه توسلی رئیس اداره آموزش و پرورش ضمن خوش آمد گویی و تبریک هفته معلم در راستای مشکلات بخش و شهر ورزنه مطالبی بیان نمود.

Vater-Mark455656565

دکتر کامران در مورد مشکلات بخش و شهر ورزنه سخنانی بیان کرد وهمچنین به مناسبت هفته معلم گفت: با گرامیداشت این ایام و تجلیل از مقام رفیع معلمان درسنگر تعلیم و تربیت که همت بی‌شائبه خویش را برای رشد و تعالی آینده سازان مرز و بوم میهن اسلامی به کار می‌گیرند، دوام توفیق سلامتی و سربلندی همه تلاشگران این عرصه را از درگاه ایزد منان خواستاراست.

Vater-Mark74744

درادامه مهندس سجاد مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان طی سخنانی با اشاره به مقام شامخ معلم اظهار کرد: معلمی، شأن هدایتگری جامعه انسانی را برعهده دارد و به مانند نوری است که شعاع پرتوهای آن، همه‌جا را روشنی می‌بخشد و سعادت و نیک فرجامی را به ارمغان می‌آورد

گفتنی است مهندس سجاد اعتباری بالغ بر35میلیون تومان را جهت هزینه ساخت گلخانه هنرستان انقلاب اسلامی اختصاص داد.

Vater-Mark75777 Vater-Mark8577 Vater-Mark88888 Vater-Mark2323 Vater-Mark123

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.