سرویس: اخبار شهرستان 23:07 - دوشنبه 07 مرداد 1398

در شورای آموزش و پرورش جرقویه علیا مطرح شد:

هدایت تحصلی باید بر اساس علاقه و توانمندی های فرد و نیاز بازار کار انجام شود

رئیس آموزش و پرورش جرقویه علیا در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: پیشرفت یک کشور به کارآمدی نیروی انسانی آن بستگی دارد و تدارک این نیروی انسانی در گروی شناسایی و هدایت استعداد های تحصیلی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، شورای آموزش و پرورش جرقویه علیا با حضور اعضا جهت بررسی مسائل آموزشی، پرورشی و موضوع هدایت تحصیلی در شهرداری شهر حسن آباد برگزار شد.

در این جلسه مدیریت آموزش و پرورش جرقویه علیا با اشاره به اهمیت موضوع هدایت تحصیلی تاکید کرد: موضوع هدایت تحصیلی که این روزها مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است به چند دلیل حایز اهمیت است.

عامل اصلی پیشرفت یک کشور مربوط به نیروی انسانی متخصص و کارآمد است و این موضوع به شناسایی درست استعدادهای تحصیلی دانش آموزان هنگام انتخاب رشته بستگی دارد پس خانواده ها باید توجه داشته باشند موضوع هدایت تحصیلی و انتخاب رشته باید به صورت اختیاری انجام شود و با توجه به نیاز جامعه و بازار کار دانش آموزان رشته مورد علاقه خود را طبق استعداد های خودشان انتخاب کنند.

عباس تیموریان در ادامه با اشاره به موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان و همکاران گفت: در منطقه جرقویه علیا بعلت نبود ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از مشکلات جدی که هر ساله در ابتدای سال تحصیلی با آن مواجه می شویم موضوع سرویس های مدارس است و طبق بخشنامه اداره کل امسال ادارات منطقه نمی توانند موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان را بر عهده بگیرد.

وی در ادامه افزود: موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان در شهر بر عهده شهرداری و در روستاها بر عهده بخشداری و دهیاری ها قرار داده شده است.

وی از شهردار و بخشدار منطقه خواست این موضوع را دنبال کنند تا در آغاز سال تحصیلی مشکلی برای دانش آموزان بوجود نیاید.

در ادامه معاونت آموزشی اداره با اشاره به افتخارات دانش آموزان منطقه در امتحانات دیپلم سال 98 گفت:

در امتحانات دیپلم امسال دانش آموزان پایه دوازدهم توانستند در جمع 41 ناحیه استان رتبه دوم را به خود اختصاص دهند و در بین 750 ناحیه و منطقه در کشور رتبه دهم کشوری را کسب کنند.

( میانگین نمرات امتحانات نهایی در کل کشور12.60 در استان اصفهان 13.80 و در منطقه جرقویه علیا 15.38 می باشد)

همچنین در قسمت پرورشی آقای علیرضا منصوری توانست در مسابقات صحیفه سجادیه رتبه پنجم کشوری را اذعان خود کند.

غلامرضا منصوری این پیروزی را به تمام دانش آموزان و دبیران و مدیران منطقه تبریک گفت و برای همه آنها آرزوی موفقیت َکرد.

وی همچنین از راه اندازی مرکز اختلالات یادگیری در منطقه خبر داد و افزود: این مرکز که در سال تحصیلی 99-98 کار خود را اغاز خواهد کرد و هدف ایجاد این مرکز نجات دانش آموزان لب مرزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.