سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:21 - شنبه 29 تیر 1398

مسئول پایگاه های اورژانس شرق اصفهان:

بالگرد هوایی، زمینه تسریع امدادرسانی در شرق اصفهان را فراهم کرد/ تکمیل پایگاه اورژانس هرند در آینده نزدیک

مسئول پایگاه های اورژانس شرق اصفهان گفت: جایگاه و ساختمان هرند هم به سرعت در حال تکمیل است که به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش اصفهان شرق، حمید رضا نیکنام در گفتگو با خبرنگار تیم رسانه ای شرق اصفهان با اشاره به فعالیت اورژانس در ده پایگاه شهری و منطقه ای در شرق اصفهان اظهار کرد: اورژانس های امداد شرق اصفهان با ده پایگاه از جمله زیار، محمد آباد، حسن اباد، ورزنه، هرند، رامشه، سه راهی سیان ، تودشک، کوهپایه و سگزی در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند.

مسئول پایگاه های اورژانس شرق اصفهان افزود: در صورت کمبود وسایل و تجهیزات امداد رسانی، اتوبوس امبولانس و بالگرد هم در خدمت مردم شرق اصفهان قرار می گیرد.

نیکنام در پاسخ به خبرنگار ما در مورد افزایش تجهیزات امداد رسانی جاده ای منطقه شرق اصفهان بیان کرد: پنج دستگاه امبولانس جدید با امکانات پیشرفته و به روز جایگزین امبولانس های فرسوده شد.

وی در مورد خدمات اورژانس 115 گفت: مردم توجه کنند که در هر مورد با اورژانس تماس نگیرند و در صورت شماره گیری با 115 در مرحله اول به مرکز فرماندهی در اصفهان جهت قربالگری متصل خواهد شد و پزشکان و کارشناسان با راهنمایی مشکل را برطرف خواهند کرد و در غیر اینصورت امبولانس به محل اعزام خواهد شد.

خبرنگار منطقه شرق اصفهان در مورد مطالبه مردم از مسئولان برای ارائه خدمات بالگرد هوایی جهت تسریع در جابجایی بیماران پرسید و مسئول اورژانس 115 شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: تخصیص بالگرد به منطقه به این معنا نیست که وسیله هوایی بصورت مداوم در ان مکان حضور داشته باشد بلکه جایگاه شناسایی و ساخته می شود تا محلی برای فرود در منطقه داشته تا فرود و حمل مسافر با سرعت انجام گیرد.

وی ادامه داد: در منطقه محمد اباد و پشت بیمارستان نیک اباد دو جایگاه بالگرد جانمایی انجام شده است و با دو شهردار این مناطق رایزنی هایی صورت گرفته و فقط تحقق این مهم عزم جدی مسئولان این دو شهر را میطلبد.

نیکنام با اشاره به نیمه کاره بودن برخی جایگاه ها در منطقه شرق اصفهان افزود: جایگاه و ساختمان هرند هم به سرعت در حال تکمیل است که به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در مورد شماره 724 این گونه توضیح داد و عنوان کرد: این شماره به معنای هفت روز هفته، 24 ساعت خدمت به بیماری های که علائم بیماری مغزی از جله تغییر در صورت، قدرت غضلانی، مشکل در صحبت کردن دارند است که در این صورت بیمار باید در کمتر از 3 ساعت به بیمارستان الزهرا، امین و کاشانی اعزام شود تا از خطرات احتمالی برای بیمار جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/ سلیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.