سرویس: اجتماعی » علمی 20:00 - یکشنبه 14 اردیبهشت 1393

رییس آموزش و پرورش کوهپایه در هفته معلم:

معلمان جایگاه خود را درک کنند تا دیگران به اهمیت کار واقف شوند

رییس اداره آموزش و پرورش کوهپایه گفت: مردم و مسئولین نظام در برنامه ریزی ها و تخصیص اعتبارات توجه ویژه به آموزش و پرورش و فرهنگیان داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق: جباری رییس اداره اموزش و پرورش کوهپایه با اشاره به برنامه های پیش روی آموزش و پرورش در هفته معلم اظهار داشت: می بایست برنامه های پیرامون مناسبتها ی مختلف را جهت برگزاری و اجرای بهتر به ادارات بخش پیشنهاد بدهیم تا از ظرفیت و توان آنها استفاده برده شود و این طور نباشد که در هفته معلم اداره اموزش و پرورش عهده دار کلیه برنامه ها باشد.

وی مهمترین وظیفه ای که خداوند به پیامبر گرامی اسلام محول نموده تربیت انسانها و هدایت جامعه بشری دانست و گفت: بالاترین سمت و پست دنیوی که خدا به پیامبر اعطا نموده سمت رفیع معلمی است و «انما بعثت معلما» موید همین مطلب می باشد و در این زمان جئا از شغل معلم بحث در رابطه با اهمیت مقام معلم می باشد.

جباری جایگاه سوم در پیشگاه خداوند را برای معلمان خواند و گفت: می بایست افتخار ما این باشد که بعد از خداوند باری تعالی و پیامبر عظیم الشان اسلام در جایگاه سوم در خلقت در منظر قرآن قرار داریم و می بایست در امر تربیت فرزندان کوشا باشیم و می بایست جایگاه اجتماعی معلم حفظ شود.

رییس اداره آمزش و پرورش اصلی ترین دغدغه ی هر انسان تربیت فرزندان دانست و خاطر نشان کرد: فلسفه ی وجودی و هدف نهایی و ماموریت اصلی آموزش و پروش تربیت دانش آموزان در راستای اهداف و انتظارات نظام میباشد، بنابراین تربیت نسل نوجوان و جوان امروز برای مسئولیت ها و وظایف فردا، استمـرار نظام را تضمین و بیمه خواهـد کرد و درک اهمیت این واقعیـت بسیار مهم وظیفه ی تمام آحاد ملت است. خود معلمان و فرهنگیان در درجه اول باید به اهمیت جایگاه والای معنوی و حساسیت کار خود واقف باشند و به موازات آن بر خانواده ها، مردم و مسئولین نظام است که در برنامه ریزی ها و تخصیص اعتبارات توجه ویژه به آموزش و پرورش و فرهنگیان داشته باشند و برآوردن نیازها و انتظارات آنها را در اولویت قرار دهند.

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.