سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:27 - یکشنبه 14 اردیبهشت 1393

مستندساز اصفهانی:

مستندسازان اصفهانی با عشق در جشنواره مستند شرکت کردند

مستندساز اصفهانی با اشاره به شرکت خوب مستندسازان اصفهانی در نخستین جشنواره مستند اصفهان گفت: در صورتی که سال آینده برای مستندسازان حرفه‌ای حمایت مالی در نظر گرفته نشود شاهد افول جشنواره مستند اصفهان خواهیم بود.

به گزارش اصفهان شرق: عزت‌الله پروازه  اظهار کرد: اصفهان دارای ظرفیت بسیار خوبی در زمینه مستندسازی است که متأسفانه پس از سال‌ها به تازگی مسئولان این استعداد را کشف کرده‌اند.

وی افزود: مستندسازان اصفهانی پیش از مسئولان به ظرفیت و توانایی اصفهان در زمینه مستند پی برده بودند و فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه در اصفهان صورت داده بودند که بخشی از این توانایی‌ها و ظرفیت‌ها در جشنواره مستند حقیقت ثابت شد که فیلم عروسک کاموایی که جایزه بهترین مستند نیمه‌بلند بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره «سینما حقیقت» را دریافت کرده است یکی از این مستندها است.

پروازه مشکل اساسی مستندسازی در اصفهان را نبود حمایت مالی ذکر کرد و گفت: مشکلات مالی به شدت گریبانگیر مستندسازان اصفهانی است اما با وجود تمام این مشکلات مستندسازان اصفهانی با فداکاری بسیار و عشق به مستندسازی به تولید آثار مستند بسیار خوب و قوی می‌پردازند و شاهد بودیم که با همین روحیه فداکاری و عشق به فعالیت مستند در جشنواره مستند اصفهان شرکت کردند.

این مستندساز اصفهانی برطرف شدن مشکلات مالی مستندسازان اصفهان را گامی مؤثر در اعتلای مستندسازی در اصفهان دانست و اظهار کرد: امسال شاهد حضور خوب فیلم‌های مستند در نخستین جشنواره فیلم مستند اصفهان بودیم اما در سال آینده به دلیل لزوم تولید فیلم‌های مستند به روز و جدید مستندسازان حرفه‌ای اصفهان نیازمند حمایت‌های مالی برای تولید آثار مطلوب و دارای محتوا هستند و در صورتی که این حمایت صورت نگیرد قطعا در سال آینده جشنواره مستند اصفهان دچار رکود و افول خواهد بود.

وی با اشاره به توانایی خوب مستندسازان اصفهانی برای انجام پروژه های سفارشی گفت: سازمان‌هایی که توانمندی‌های مالی مناسب دارند به یاری مستندسازان اصفهان آمده و البته فعالان عرصه مستند در اصفهان از شعور و شناخت خوبی نسبت به ظرفیت‌های مستندسازی در اصفهان و موضوعات مورد نیاز شهر خود برخوردار هستند و این مسئله کار را برای سفارش دهنده‌های آثار ساده تر می‌کند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.